  • Data: 2014-08-28 10:55:37
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-08-28 10:33, J.F. wrote:

    > Ba, tak prawde mowiac to nie jestem pewien czy suwak w wersji
    > niemieckiej poprawia czy pogarsza plynnosc.

    Płynność czy przespustowość? Przepustowości nie zwiększy, cudów nie ma.
    Natomiast płynność tak - jesli tylko większość będzie jechać na suwak.

    > Jest maly niuans. Jesli w korku jest wiele ciezarowek i wszystkie lub
    > wiekszosc na prawym pasie (czy tam na lewym), to prawy pas jedzie szybciej.

    To się ustaw na prawym.

    > Albo sie z tym godzimy i ewentulanie sprytnie zajmujemy miejsce w
    > prawej, dluzszej kolejce, ale kierowcy dlugich tirow wpuszczaja 2-3
    > osobowki - tyle, ile sie przecietnie obok ich miesci.

    Zasada jest prosta 1/1.

    > P.S. Jak poprawic taki korek
    > http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

    Najskuteczniej - postawić kilku gliniarzy i kierować ruchem. Z
    absolutnym priorytetem dla tramwai. Albo zrobić inteligentne sterowanie,
    które bierze pod uwagę czy jest wolne miejsce za skrzyżowaniem. Ale
    biorąc pod uwagę, że że na Wisłostradzie Siemens regularnie zaliczał
    zwiechy na wydawałoby się najprostszym możliwym problemie (trzy czy
    cztery skrzyżowania z wyraźnym kierunkiem dominującym), to obstawiam że
    nawet biorąc pod uwagę dowcipy o policjantach, to lepiej tam postawić
    mundurowego;)

    Shrek.