  • Data: 2019-04-12 12:44:17
    Temat: Re: OC a NNW - szukam przepisów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ewa" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >kierowcy
    > może liczyć na odszkodowanie z mojego OC.
    > Mogą tu zachodzić szczególne przypadki gdyby to był ktoś z mojej
    > bliskiej rodziny
    > lub gdybym ja spełniała jeden z warunków:
    > - celowe i umyślne wyrządzenie szkody,
    > - prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, bądź środków
    > odurzających
    > - ucieczkę z miejsca zdarzenia,
    > - spowodowanie wypadku podczas jazdy samochodem, nabytym
    > wskutek popełnienia
    > przestępstwa,
    > - brak uprawnień do kierowania autem uczestniczącym w wypadku

    Tez dostanie. Tylko ze ubezpieczyciel natychmiast bedzie sciagal
    regresem z Ciebie.

    > ale to mi się nie zdarza.

    Radze uwazac.
    PJ masz bezterminowe ? A jak zmienia ?
    Zameldowana jestes prawidlowo ? Bo jak zabiora PJ za punkty i
    poinformuja pod starym adresem ...

    Brak polisy OC ... nawet nieswiadomie.

    No i jeszcze taki przypadek kiedys tu opisywany: wezwanie na komende,
    a tam pytaja "czy pan dniu X prowadzil samochod Y ulica Z".
    Dzien, godzina, ulica w miare pasuja ... pewnie tak.

    Bo wymusil pan pierwszenstwo, drugi kierowca sie ratowal, wjechal w
    trzeci samochod ... a pan/i najwyrazniej zbiegl z miejsca wypadku.

    Pasazera w tej sprawie nie ma, ale regres moze byc.

    > Oczywiście zdaję sobie sprawę, że życie jest na ogół bardziej
    > skomplikowane niż przewidują
    > przepisy, ale w tym wypadku sprawa musi iść przez sąd

    A sad zadziala niemal z automatu jesli bedzie cos z powyzszych.

    >2) gdybym sama jako kierowca była ofiarą wypadku z mojej winy, to z
    >mojego OC na leczenie
    > odszkodowania nie otrzymam.
    > Pytanie do J.F. - jakie specyficzne wypadki miałeś tutaj na myśli?

    No widzialas - malzonek jako poszkodowany, grzecznosciowy przewoz
    pasazera i brak winy kierowcy (zasada ryzyka).
    I kto wie, co tam jeszcze zakamarki kodeksu kryja..

    J.