    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 30 Nov 2014 11:27:03 -0800 (PST)
    <4...@g...com>
    <m5el08$67q$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <m5evir$gbm$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m5f2d2$ja4$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <m5f53t$m9s$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m5f8mp$q09$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m5fk3o$6ff$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 30 listopada 2014 18:28:25 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    argumentem "przeciw" a nie "za":

    Nawet nie wysilisz sie zeby w Google zapytanie wpisac bo WIESZ ze masz racje.

    > To sprawdź może co głównie zanieczyszcza powietrze w Warszawie -
    > podpowiem ci, ze jesteś na dobrej grupie;)

    > To jedź i zaproponuj im likwidację Elektrowni i kopalni w zamian za
    > turbinę na Widawce - myślę, że może znajdzie się zatrudnienie dla trzech
    > osób (główny energetyk, stróż nocny i stróż dzienny) i da się tym
    > przyczepę kempingową zasilić.

    > Gratuluję. A ile megawatogodzin już sprzedałeś do systemu energetycznego?

    nie wiem. A skad czerpiesz swoja pewnosc, ze chca? Pytales ich czy kolejna prawda
    objawiona wybranym?

> [...]
    > ty tak na poważnie, to by cię po prostu pogonili w diabły. Znaczy że
    > jednak chcę mieć tą elektrownię.

    > A po cholerę, skoro z pierwszego widać, że to bajki. Raz że pisane przez
    > "Instytut Energetyki Odnawialnej (IEO) na zlecenie Związku Pracodawców
    > Forum Energetyki Odnawialnej (ZP FEO)", więc co mają napisać, że solary
    > ssą?
    >
    > Ale niech ci będzie - lookamy w trzeci akapit - 45% Polaków chce sobie w
    > swoich domach zakładać odnawialne źródła energii, jak - skoro w domkach
    > jednorodzinnych i szeregowych mieszka raptem 46,3% Polaków?

    nie nie pasuja do Twojej wizji swiata?

    > Tak, mam zdrowy rozsądek. Według tego artykułu "Zainteresowanych
    > inwestycjami w tym sektorze jest 45 proc. badanych, a 21 proc. chce
    > sfinalizować inwestycje w przydomowe, odnawialne źródła energii w ciągu
    > maksymalnie 2 lat."
    >
    > Czyli obrazowo mówiąc 97,2% właścicieli domków jednorodzinnych bądź
    > szeregowych jest zainteresowanych inwestycjami w przydomowe, odnawialne
    > źródła energii a 45,5% zamierza je sobie postawić w ciągu dwóch lat!
    > Czyli marketingowy bełkot, w który nie uwierzy nikt o IQ większym niż
> [...]

    Podaj powód dla którego właściciel małej instalacji do wykorzystywania energii
    odnawialnej miałby cokolwiek sprzedawać złodziejom. Raz że się nie da sprzedać
    żadnych kilowatogodzin bo bardzo małe instalacje wodę grzeją a nie prąd robią. Ciepła
    woda jest dla właściciela domku użyteczniejsza od prądu. Z czystej zawiści nie warto
    nic sprzedać bo po wszystkich odliczeniach zapłacą pewno 7 groszy za kilowatogodzinę
    i od razu ją sprzedadzą za 60 groszy. Ale jak powstanie dostatecznie dużo bardzo
    małych instalacji to banda od prądu dostanie sraczki. Będą mieli moce przerobowe a
    nie będą mogli towaru sprzedać bo zapotrzebowanie spadnie.