  • 31. Data: 2017-11-28 21:50:33
    Temat: Re: [OT] Czyszczenie szafy - zegar MC1206
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Nov 2017 21:30:28 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > niecałe 5V zabiło człowieka

    5V raczej nie, ale prąd wywołany przez te 5V to już tak. Ciekawe jest
    np. z ECG - musi spełniać normy jakby kable były wbite w mięsień
    sercowy nawet gdy będzie podłączone do nierozprutego pacjenta. Ma to
    sens. Bo pacjent nie jest rozpruty... ale za chwilę może i w
    zamieszaniu nie będzie czasu itd. A z drugiej strony musi wytrzymać
    strzały z defibrylatora. I znowu bez odpinania, zaraz potem ma
    działać - no jakoś trzeba sprawdzić czy pacjent ożył.

  • 32. Data: 2017-11-29 02:18:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Lata 80, wpadł pomysł wyłączenia prądu w szkole. Wtyczka ze zwartymi
    > bolcami. Wkładam do gniazda na korytarzu... światło gaśnie... wyjmuję
    > zapala się ponownie.

    O w kapsko dziuni (jak "włatcy móch" gadają), czyżby zadrutowany przez
    szkolnego ekektryka "korek"?
    Ryzyko dać na dłużej, bo instalacja zrobi za piecyk...
    https://www.youtube.com/watch?v=8Skm4X3WFMM
    A jeśli np. sprzątaczce zrobi się zwarcie w odkurzaczu, to tragedia bardzo
    realna. Albo w najlepszym razie grubsza awaria, gdzie połowa szkoły nie ma
    prądu i nie wiadomo czemu.

    > Tak duża rezystancja instalacji? Bo chyba nie było inteligentnych

    Możliwe. Albo np. chu^Hałowe złącza, co jeszcze powiększa ryzyko pożaru.

    > bezpieczników wówczas? Teraz chyba też takowych nie ma w instalacjach
    > domowych.

    Tu nie trzeba inteligentnych, tu trzeba dobrych i skutecznych, choćby to
    były prymitywne "korki" z drutem topikowym.
    To, co na filmie, mogło dziać się z instalacją w budynku. Na miejscu BHP
    szybko bym kazał to naprawić.
    https://www.youtube.com/watch?v=a-C7AAvSslk To nie jedyny taki film.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 33. Data: 2017-11-29 02:25:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > 5V raczej nie, ale prąd wywołany przez te 5V to już tak. Ciekawe jest

    Tylko, że ten prąd wcale nie musiał być duży, w sumie inną krzywdę możze
    zrobić 50 mA płynące przez mięśnie ręki, bo wtedy prawdopodobnie skończy się
    oparzeniem kilku włókien, może chwilowym porażeniem, bez poważniejszych
    konsekwencji, a inaczej może skrzywdzić 5 mA (czyli 1/10 poprzedniego)
    płynąca np. bezpośrednio przez tkankę mózgową, pewnie też znacznie zależy,
    przez którą część mózgu.

> [...]
    > czasu itd. A z drugiej strony musi wytrzymać strzały z defibrylatora. I
    > znowu bez odpinania, zaraz potem ma działać - no jakoś trzeba sprawdzić

    Jeszcze się nie spotkałem z takowym, coby trzeba było odpinać elektrody, aby
    ich strzał 300 J nie upalił. Ja myślę, że tam pewnie są jakieś diody na
    wejściu, przy małych napięciach z serca nie przewodzą, ale przy strzale utną
    do tych kilkudziesięciu-kilkuset mV. I aparat może nadal mierzyć, co mu
    przeznaczozne.

  • 34. Data: 2017-11-29 07:05:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-11-28 o 21:20, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Oczywiście miałem na myśli rozgięcie blaszek na zewnątrz, ale jakoś tak
    > mi wychodziło, że będzie za daleko. Aż sam sprawdzę. Dla pewności na
    > starej, wyczerpanej baterii :-) ;-P

    Powoli zaczyna się zbliżać do Bałtroczyka i żarówki ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 35. Data: 2017-11-29 09:03:43
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Nov 2017 02:18:06 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > A jeśli np. sprzątaczce zrobi się zwarcie w odkurzaczu, to tragedia
    bardzo
    > realna.

    Konkretny przykład: zwarcie w odkurzaczu -> 15 ofiar śmiertelnych.

  • 36. Data: 2017-11-29 10:08:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup

    >Konkretny przykład: zwarcie w odkurzaczu -> 15 ofiar śmiertelnych.

    Gdzie tak bylo ?

    J.

  • 37. Data: 2017-11-29 10:30:28
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Nov 2017 10:08:34 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Gdzie tak bylo ?

    Wpisz w Google "Szczecin Kaskada Pożar".

    Zaczęło się gdy sprzataczka podłączyła odkurzacz do gniazdka. Poziom
    partactwa co do instalacji elektrycznej był niesamowity.

  • 38. Data: 2017-11-29 12:58:01
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-11-29 o 10:30, slawek pisze:

    > Wpisz w Google "Szczecin Kaskada Pożar".
    >
    > Zaczęło się gdy sprzataczka podłączyła odkurzacz do gniazdka. Poziom
    > partactwa co do instalacji elektrycznej był niesamowity.
    spłonęli w pożarze

  • 39. Data: 2017-11-29 13:28:54
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > spłonęli w pożarze

    A pożar nie wziął się od pstryknięcia palcami...

    BTW. Podobno okoliczni pijaczkowie płakali, bo się w pożarze zhajcował
    spirytus, który w Kaskadzie kupowali...

  • 40. Data: 2017-11-29 13:47:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w
    wiadomości
    >A pożar nie wziął się od pstryknięcia palcami...

    No ale w pożarze straty moga byc dowolne, mnie zaskoczylo tych 15 osob
    od jednego zwarcia ...

    >BTW. Podobno okoliczni pijaczkowie płakali, bo się w pożarze
    >zhajcował spirytus, który w Kaskadzie kupowali...

    Na lewo czy przed 13-ta ?
    Bo spirytus w knajpie to troche IMO dziwny, ale w PRL nic nie zdziwi
    :-)

    J.