  • Data: 2018-08-09 15:57:09
    Temat: Re: Obciążenie sieci przez klimatyzację
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > trzeba w oknie lub w murze zrobic dziure.

    Coś za coś. Można też kupić klimator (nie klimatyzator), który chłodzi
    przez odparowanie wody.

    > No chyba, ze masz z takim ladnym montazem okiennym jak na zdjeciu.

    Mam ClimaLock:

    https://allegro.pl/uszczelka-do-okna-climalock-klima
    tyzator-przenosny-i6868305477.html

    Tylko i tak rura idzie przez pół szerokości pokoju, bo klima nie stoi pod
    oknem tylko w rogu.

    > No i wypluwa gorace powietrze na zewnatrz, to musi zasysac nowe z
    > zewnatrz.
    > A tam +30.

    No właśnie... :(

    Ja mam podłączony tylko wylot (tzn. podłączony jak podłączony, jak jest na
    dworze gorąco to wyrzucam rurę a jak jest chłodno, to chowam rurę i wtedy
    mogę otworzyć drugie okno). Klima ciągnie "oba powietrza" (i do skraplacza
    i do parownika) ze środka.

    Jakby to było moje mieszkanie, to podłączyłbym na stałe albo kupiłbym
    splita. Ale nie jest :)

    A gdyby tak ciągnąć do parownika z dworu a do skraplacza ze środka?
    Miałoby to sens? Wtedy byłby od razu przewiew, tylko co z wydajnością?

    > Chyba, ze zasysa z chlodnego korytarza ... ale stoi takie ustrojstwo
    > przy oknie, dmucha zimnym do srodka, ale zasysa przez drzwi, gdzies
    > sie strumienie zderzaja ... durnota.

    Zasysa przez lekko uchylone drzwi, ale drzwi są z drugiej strony pokoju
    niż okno.

    > Mam podobne, niewiele daje. Choc akurat dzis sie sprawdza :-)

    U mnie w sypialni daje. Mieszkania nie schłodzi, ale też nie mam wymiany
    powietrza między sypialnią a resztą mieszkania. Włączę klimę, otworzę
    drzwi, a i tak w sypialni jest zimno a w reszcie mieszkania gorąco. Może
    jakby wiatrak postawić w korytarzu :)

    Też racja :)