eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetObudowa microATX podobna do Antec One / Fractal Design Core 1000 › Re: Obudowa microATX podobna do Antec One / Fractal Design Core 1000
  • Data: 2014-12-21 20:49:41
    Temat: Re: Obudowa microATX podobna do Antec One / Fractal Design Core 1000
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.12.2014 o 22:10 BartekK <s...@d...org> pisze:

    > Ogólnie pomysł taki średni, bo ani to termicznie, ani akustycznie nie
    > powala, ale gdy mamy komputer, w którym i tak wentylator montujemy z
    > tyłu, duży wyciągowy, to pomysł jest taki - niech sobie te dwa przewiewy
    > (wentylatora w zasilaczu i wentylatora z tyłu obudowy) nie konkurują,
    > niech każdy ma osobną drogę powietrza. Dzięki temu powietrze
    > przechodzące przez zasilacz będzie chłodniejsze = będzie się mógł
    > wentylator wolniej kręcić. I na tyle teoretycznych plusów.
    > Minusy:
    > - silne zbieranie kurzu znad podłogi/dywanu
> [...]

    A mnie się wydaje to bardzo dobrym pomysłem. Nie wiem jakie macie obudowy,
    ale cała idea takiego rozwiązania polega na tym, że instaluje się filtry
    przy podłodze i wolnoobrotowe wentylatory, których praktycznie nie słychać.
    Dochodzi do tego regulowany wentylator w zasilaczu i robi się chłodniej i
    ciszej. Z moich obserwacji wynika, że nawet kilka cichych wentylatorów
    jest lepsze niż jeden głośny :)
    Przypominam, że wysoka temperatura w zasilaczu występująca przy "górnej"
    wersji jest "skracaniem życia zasilacza" (a raczej kondensatorów
    znajdujących się w nim), co eliminuje w dużym stopniu wersja "dolna".

    --
    WiesłaW