  • Data: 2019-05-22 11:25:33
    Temat: Re: Odbieranie wiadomości na mikrokontrolerze
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Myślałem, że SSL narzuca wszystko w formie jakiej się domyślam na
    > podstawie logowania do banku.

    SSL zajmuje się połączeniem: poufnością, integralnością i tożsamością. Sam w
    sobie zawiera mechanizmy wystarczające do zalogowania się. Jednak w praktyce
    używany jest tylko do potwierdzenia tożsamości serwera banku oraz
    zapewnienia poufności transmisji, użytkownik loguje się hasłem. Tak więc nie
    narzuca sposobu logowania. To jest trochę zaszłość historyczna. Kiedyś
    logowało się haslem i to hasło latało czystym tekstem. Czy to HTTP, czy
    telnet, czy POP3 czy FTP. Zeby to ucywilizować dodano w niektórych z tych
    protokołów warstwę SSL, działającą w sposob dosyć przezroczysty. Protokoły
    były bez zmian, hasło było nadal, ale już sam kanał transmisyjny był
    zaszyfrowany. W ten sposób powstał HTTPS, POP3S czy FTPS. Telnet miał inną
    historię, został zastąpiony przez nowy protokół SSH. Posiadał on przy okazji
    możliwość przesyłania plików, znaną jako SFTP, niemającą związku z FTPS.

    > Mam w planie zapoznać się z SSL, tylko ta cholerna doba nie chce być
    > dłuższa, a wręcz mam wrażenie, że robi się coraz krótsza.
    > P.G.

    Na pewno warto zapoznać się z tym tematem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/