    Date: Wed, 01 Oct 2014 09:21:04 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odłączony pin masy a uszkodzenie scalaka

    W dniu 2014-10-01 09:02, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Zwykle (przynajmniej w tych układach, z którymi miałem podobne problemy)
    > masa była i tak w środku układu połączona.

    No właśnie nie wiem, czy tak jest w tym przypadku...
    Zapomniałem dodać, że układ zachowywał się dziwnie. Na przykład podczas
    mierzenia napięć zdarzyło mi się kilka razy, że zapaliła się zielona
    dioda na RJ45. Poświeciła przez chwilę i potem zgasła. Nie miało to
    wpływu na działanie całości.
    Właśnie dlatego przyszedł mi do głowy pomysł, że zapewne kwarc się nie
    wzbudza i zaczął oscylować dopiero wtedy, gdy zacząłem "grzebać" sondą
    miernika w jego pobliżu. Niestety hipoteza nie potwierdziła się, a potem
    znalazłem wspomniany błąd w projekcie.

    > Niedawno zobaczyłem coś jeszcze dziwniejszego na innym procku: brak
    > ferrytu do AVCC (znaczy ktoś "pomylił się" i dał kondensator) czyli
    > układ ADC i DAC nie jest zasilany, a napięcia mierzy, i to poprawnie. No
    > to ja już nie wiem - dawać te ferryty czy nie dawać?
    > ;)

    Hmm... Może jakieś połączenie galwaniczne występuje wewnątrz struktury
    krzemowej, ale normalnie występowałyby na nim spadki i konieczne jest
    podanie zasilania lepszej jakości od drugiej strony? :)

    W każdym razie uszkodzenie W5100 z powodu niepodłączonej masy jest
    możliwe, czy może raczej bardzo mało prawdopodobne? Pytam, ponieważ
    wczoraj spróbowałem wykonać prowizoryczny "mostek" za pomocą kawałka
    drutu. Ze względu na niewielkie rozmiary padów nie jestem pewien jakości
    tego połączenia - widząc, że nie działa, przesunąłem wszelkie
    eksperymenty na kolejny dzień. ;)