    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Odzyskanie danych z karty SD
    Date: Mon, 8 Apr 2019 22:11:19 +0200

    On 08/04/2019 02:05, r...@k...pl wrote:
    > Nie znam się na linuxie, ale mam nadzieję, że te programy robią kopię także
    > nieużywaych sektorów?

    Tak. Dostaniesz kopie bit w bit identyczną z całą zawartością pamięci
    flash, bez względu na filesystemy, uszkodzenia czy inne niespodzianki.

    dd tym się różni od ddrescue że ddrescue potrafi poprawnie wznawiać
    odczyt po napotkaniu błedu i wypełniać obraz najlepszymi danymi jakie
    dał radę odczytać. dd natomiast przy pierwszym błedzie odczytu podda się.

    Po odczytaniu takiego obrazu karty możesz się do upadłego bawić
    programami do odzysku danych, nie tylko na linuxie.

    Zdaje się że jest wersja ddrescue na windowsa. Niestety nic o tym nie
    wiem bliżej.

    I na koniec nie musisz instalować linuxa. Odpal go z płyty albo USB, np.
    specjalny do tego celu SystemRescueCD. Jeśli jednak nie czujesz się na
    siłach ostrzegam że w wyniku trywialnych błedów przy wpisywaniu poleceń
    możesz dane stracić zamiast odzyskać. Poszukaj kogoś kto ma o tym pojęcie.