    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Odzyskanie danych z karty SD
    Date: Wed, 24 Apr 2019 14:19:01 +0200

    W dniu 2019-04-24 o 09:41, Queequeg pisze:

    > Nie jestem pewien, czy nie było tak, że w przypadku dyskietek to stacja
    > blokowała zapis na podstawie tego pstryczka i soft, choćby skały s...ły,
    > nie mógł wykonać zapisu, a tutaj jest to zabezpieczone programowo.

    Wbrew pozorom we flopie nie do końca była blokada mechaniczna.
    Mechaniczny wichajster stwierdzał czy blokada jest czy nie
    i informował o tym elektronikę. A potem dzielni konstruktorzy
    przy okazji innych przeróbek dokładali wyłącznik blokady a
    ziemny naród dziwił się jak niektórzy potrafili sformatować
    i nagrać dwustronnie dyskietkę 5,25 cala bez wyciętego drugiego
    (dla drugiej strony) otworu blokady.
    Osobiście widziałem ten wynalazek na stacjach do małego atari.