  • Data: 2016-09-23 19:02:58
    Temat: Re: Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-23 o 11:23, Bolko pisze:
    > Rozglądam się za kupnem samochodu.
    > Łażę po różnych forach samochodowych.
    > Ludzie mają różne problemy, ale z reguły wątek z olejem
    > silnikowym to ma postów od cholery i trochę.
    >
    > Powiem szczerze że ja to w swoim wymieniam jak wymieniam.
    > A na forach dyskusje czy co 10 tys czy 15.
    > Nie przesada to jest?
    >

    > Z innej bajki
    > Wiem że traktor to jest zupełnie inna bajka zwłaszcza c330 z 1979 roku.
    > Ale dziadek też nie miał głowy do tego typu spraw.
    > I kiedyś przy wymianie sprzegła postanowił wymienić.
    > Trzeba było miskę olejową odkręcić bo tak był gesty

> [...]

    Każdy sobie wymienia jak lubi.

    Nowe wyżyłowane turbo silniki, którym producent zaleca wymianę co
    30-40kkm to zajebywanie silnika na własne życzenie. Owszem przez okres
    leasingu czy tam pierwszych 3-4lat (150kkm) do upływu gwarancji raczej
    nic im się nie stanie ale kolejny nabywca będzie miał piec do wymiany.

    Bardzo ładnie widać to na saabowych silnikach B2X5 - leją tam gówno z
    biedronki i zmieniają co 15kkm i płacz że po 200kkm silnik na złom...

    Ja w swoich cywilnych wymieniam co 8-10kkm pełen styntetyk Valvoline Vr1
    5W50 lub penrite enviro + 5W40
    W rajdówce penrite premium 10w60 co 5-6kkm

    Jak ktoś ma jakiś stary wóz gdzie z litra pojemności jest max 60KM i
    dużo jeździ w trasach to i 20kkm na dobrym syntetyku nie będzie tragedią.

    Gorzej jak ktoś ma jakieś 1.0turbo 120KM i leje tam "long lajf" co 40kkm

    Lewis