eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny? › Re: Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny?
    Date: Fri, 23 Sep 2016 19:02:58 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <ns3n8g$p3s$1@node1.news.atman.pl>
    References: <7...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: user-94-254-232-136.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1474650192 25724 94.254.232.136 (23 Sep 2016 17:03:12
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Sep 2016 17:03:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.3.0
    In-Reply-To: <7...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589029
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-09-23 o 11:23, Bolko pisze:
    > Rozglądam się za kupnem samochodu.
    > Łażę po różnych forach samochodowych.
    > Ludzie mają różne problemy, ale z reguły wątek z olejem
    > silnikowym to ma postów od cholery i trochę.
    >
    > Powiem szczerze że ja to w swoim wymieniam jak wymieniam.
    > A na forach dyskusje czy co 10 tys czy 15.
    > Nie przesada to jest?
    >
    >
    > Z innej bajki
    > Wiem że traktor to jest zupełnie inna bajka zwłaszcza c330 z 1979 roku.
    > Ale dziadek też nie miał głowy do tego typu spraw.
    > I kiedyś przy wymianie sprzegła postanowił wymienić.
    > Trzeba było miskę olejową odkręcić bo tak był gesty
    >
    > Wiec jeszcze raz
    > jak podejść do tematu gdy samochód traktuje się jako czarną skrzynke
    > czyli ma jechać.
    >

    Każdy sobie wymienia jak lubi.

    Nowe wyżyłowane turbo silniki, którym producent zaleca wymianę co
    30-40kkm to zajebywanie silnika na własne życzenie. Owszem przez okres
    leasingu czy tam pierwszych 3-4lat (150kkm) do upływu gwarancji raczej
    nic im się nie stanie ale kolejny nabywca będzie miał piec do wymiany.

    Bardzo ładnie widać to na saabowych silnikach B2X5 - leją tam gówno z
    biedronki i zmieniają co 15kkm i płacz że po 200kkm silnik na złom...

    Ja w swoich cywilnych wymieniam co 8-10kkm pełen styntetyk Valvoline Vr1
    5W50 lub penrite enviro + 5W40
    W rajdówce penrite premium 10w60 co 5-6kkm

    Jak ktoś ma jakiś stary wóz gdzie z litra pojemności jest max 60KM i
    dużo jeździ w trasach to i 20kkm na dobrym syntetyku nie będzie tragedią.

    Gorzej jak ktoś ma jakieś 1.0turbo 120KM i leje tam "long lajf" co 40kkm

    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: