  • 91. Data: 2015-04-11 14:58:37
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 08:47, Wiwo pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Taka awaria wywoła podobne skutki w większości współczesnych aut. Nie
    > wspominając o tym, że większość nowych aut bez prądu i tak nie pojedzie.
    >
    > Wiwo

    Zbyt ogólnikowo do tego podchodzisz. Pasek potrafi rozwalić Lagunę, to
    już wiemy, co jeszcze, jakie inne auto niż Lagunę takie pęknięcie paska
    klinowego potrafi zniszczyć? No i co masz na myśli pisząc "współczesne
    auta", chodzi o rocznik produkcji 2015, bo ja w swoim kilkuletnim
    benzynieku nie widzę aby zerwanie paska mogło go wpędzić w jakąś
    poważniejszą awarię.

  • 92. Data: 2015-04-11 15:00:36
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 11:31, Budzik pisze:

    > To na szczescie był stary poczciwy ford courier 1,9D, wyłączyłem swiatła,
    > objechałem trase 200 km i spokojnie wrociłem do domu :)

    Albo Polonez, pasek zerwany - nie ma zasilania ani chłodzenia, a jest
    możliwość samodzielnego dojechania do domu. Trasa z Konina do Poznania z
    pękniętym paskiem nie zrobiła na nim żadnego wrażenia.

  • 93. Data: 2015-04-11 15:01:09
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:

    > Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
    > wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek
    > nie ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse
    > być wciągniętym przez najbliższe kółko.

    Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
    właśnie tym paskiem... ;-)

  • 94. Data: 2015-04-11 15:01:44
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 09:20, a pisze:

    > syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
    > http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
    inal-5l-i5039795300.html

    Myślę że nie warto się bawić w kupowanie 4/5litrowego pojemnika oleju na
    aukcjach internetowych, ale dzięki za namiary, być może uda się go kupić
    w normalnym sklepie , bądź u mechanika.

  • 95. Data: 2015-04-11 15:02:03
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:

    inal-5l-i5039795300.html
    > syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.

    Można wiedzieć na czym opierasz swoje zdanie?

  • 96. Data: 2015-04-11 15:03:04
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 09:21, AA pisze:

    > Jasne, że się nada, spełnia odpowiednie normy ACEA i API.

    Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...

    > To kup 5w40 Shell Helix Ultra - syntetyk, a poniżej 70zł za 4l.
    >
    > pozdr
    > AA

    Cena bardzo atrakcyjna, dzięki.

  • 97. Data: 2015-04-11 16:40:48
    Od: a <...@a...aa>

    inal-5l-i5039795300.html

    > syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.

    tak jak ty expert, tylko z nazwy

  • 98. Data: 2015-04-11 23:14:30
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:01:58 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > Można wiedzieć na czym opierasz swoje zdanie?

    Na karcie charakterystyki:

    http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    65006.pdf

    pozdr
    AA

  • 99. Data: 2015-04-11 23:21:33
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:03:09 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...

    To jakie rekomenduje, przynajmniej ACEA A3, czy A5?

  • 100. Data: 2015-04-12 19:29:36
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
    > właśnie tym paskiem... ;-)

    To jedyne kółko najczęściej jest na samym dole, a zgodnie z prawem ciążenia
    można przypuszczać, że porwany pasek opadnie na dół.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba