    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony MAXXIS - jakieś opinie?
    Date: Wed, 15 Apr 2015 21:32:43 +0200

    W dniu 2015-04-15 o 07:37, AL pisze:

    > Dokładnie te:
    > Maxxis MA-AS 175/65R13 80 T
    > w cenie od 160-200pln/sztukę
    >
    > Cel: samochód mamy, który rocznie przejeżdza max 3kkm (stąd całoroczne)
    >
    > Obecne opony mimo 'zdrowego' na oko bieżnika, są już twarde i mają
    > mikropęknięcia ze starości.
    >

    > Na chwilę obecną wydaje mi się najlepszy stosunek możliwości do ceny:
    >
    > http://www.testopon.com/opony_caloroczne/maxxis/ma_a
    s/
    > http://www.oponeo.pl/dane-opony/maxxis-ma-as-175-65-
    r13-80-t#89697364_reviewslist

    > http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Maxxis/MA-AS.htm
    > http://www.tyres-pneus-online.co.uk/car-tyres/maxxis
    /ma-as/

    > Jakieś uwagi od użytkowników opon chińskich MAXXIS ?

    Nie używałem Maxxisa, a przynajmniej nie pamiętam.

    W Auto Świecie nr 13 z 23.03.2015 jest porównanie letnich 185/60/R15.
    Wśród nich jest Maxxis Victra 510.

    Do testu było przeznaczone 53 modele, zakwalifikowało się 36 modeli.

    Nieco danych.

    Podaję w kolejności: najlepszy wynik / Maxxis / najgorszy wynik spośród
    zakwalifikowanych:

    Hamowanie na mokrym: 47,5/61,5/61,8
    Ham. na suchym: 37,0/37,7/37,9

    Do rundy finałowej Maxxis nie wszedł.
    Zmieściły się w kolejności punktów:
    Continental
    Hankook
    Michelin
    Nexen
    Vredstein
    Pirelli
    Dunlop
    Bridgestone
    Falken
    Fulda
    Goodyear
    Kumho
    Sava
    Zeetex
    Apollo
    Yokohama
    Roadstone
    Uniroyal

    Nie chce mi się (i szkoda mi czasu) na więcej cytowania.

    Spróbuj zrewidować swoją ocenę, zważ na dobre wyniki Zeetexa i Roadstona.
    Przelicz cenę opon na miesięczne "raty" i zastanów się, czy dla kilku
    złotych warto ryzykować czyjeś zdrowie. Opona przy podawanym przez
    Ciebie symbolicznym przebiegu po kilku latach nie zużyje się, tylko
    zestarzeje.

    Oczywiście testowane opony były inne niż to, co zamierzasz kupić, ale
    można sobie wyrobić ogólny pogląd.

    A może warto kupić jakieś Continentale lub inne lepsze, które po 10 czy
    12 latach są jeszcze całkiem miękkie i nie parcieją? Może się okazać, że
    paradoksalnie wyjdzie to taniej, niż słaba opona kupowana na 5 czy 6 lat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam