    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 9 Dec 2019 09:38:41 +0100

    Dnia Mon, 9 Dec 2019 04:09:53 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 6a5rqzbc8j53$....@4...net

    > Łomatko, cUrko, teściowo i synowo -- w jednej osobie... ;)
    > Ja czułem pomiędzy P6000 i P5000...

    Jezdzac statecznie ? :-)

    > https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p6000-power
    gy-235-50-r17-96-y-zr/278863706?origin=shopping&gcli
    d=CjwKCAiA27LvBRB0EiwAPc8XWUgQuqkCV-9-mfGEKRs_QOLOdi
    8k62xEArISojRUR82G2GlIFSf7tBoCrIgQAvD_BwE
    > http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/pirelli/model/
    5282/opinions/

    > Drago (P5000) są (były -- miałem je bardzo dawno!)
    > kierunkowe i dobrze radzą sobie w wodzie...

    Jedna opinia ?

    Would buy again? Probably no
    I had these P5000 Dragos on my Corolla 05 and they performed
    reasonably well, though I expected slightly more from Pirelli.

    Anyhow, their noise is a LOT and its really annoying, which is the
    prime reason I would not recommend this tyre to anyone else..

    Czyli ... zwykla opona i w dodatku glosna :-)

    > Dobre zimówki (o ile są nowe) na śniegu
    > zachowują się niewiarygodnie dobrze!

    Tylko ktore to sa dobre ? :-)
    Ale owszem, daja rade.

    > Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu...
    > Zwłaszcza na wstecznym... ;) Samochód zamiast do tyłu -- jechał w bok...

    Tyle ze ja snieg sypnie, to w gorach daje sie porownac opony.

    A latem ? Z tego zakretu na dobrych oponach wylatuje przy 150, a na
    kiepskich przy 130 ? :-)

    P.S. Pare razy zima nie moglem ruszyc z plaskiego parkingu.
    Na sniegu dobre, ale jak zlodowacieje ?

    > Mogą mieć wszystko lepsze -- opony, zawieszenie, doświadczenie...
    > 140 km/h podczas ulewy? -- cóż to za wyczyn na dobrej (czyli
    > równej, asfaltowej, nie zaś gruntowej ;) itp.) drodze?

    rowna, asfaltowa/betonowa, ale jednak czasem sa zakrety ... lagodne.
    Na sucho daje sie je 250 przejechac ... no moze nie zawsze :-)

    > Dla mnie dosiadka ludzi czy bagażu wiele zmienia...
    > Przez jakiś czas jadę trochę jakby czymś zupełnie innym...

    Czasem wrzucam 200kg do bagaznika. Bez wiekszej roznicy..

    J.