-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
Date: Wed, 13 Feb 2019 11:50:14 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 25
Message-ID: <q40sp8$3jf$1@node1.news.atman.pl>
References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 37.109.33.227
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1550055016 3695 37.109.33.227 (13 Feb 2019 10:50:16 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Feb 2019 10:50:16 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649945
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
> Cześć,
>
> jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
> zastanawiam, z jaką prędkością
> najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110
> km/h, to na 6 biegu
> silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W
> pierwszym przypadku jest
> mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii,
> ale silnik pracuje z mniejszym
> momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
> drugim przypadku występuje większa
> strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
> wyższych obrotach pracuje bardziej
> wydajnie.
> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
> ekonomicznie? Załóżmy,
> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
https://autokult.pl/3955,jaka-predkosc-na-autostradz
ie-jest-najlepsza
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.19 11:52 r...@k...pl
- 13.02.19 12:02 Liwiusz
- 13.02.19 12:03 p...@g...com
- 13.02.19 12:04 yabba
- 13.02.19 12:05 Jacek Maciejewski
- 13.02.19 12:07 s...@g...com
- 13.02.19 12:07 Marek
- 13.02.19 12:38 Marek
- 13.02.19 12:37 r...@k...pl
- 13.02.19 12:36 r...@k...pl
- 13.02.19 12:42 J.F.
- 13.02.19 12:44 RadoslawF
- 13.02.19 12:56 Liwiusz
- 13.02.19 13:25 J.F.
- 13.02.19 13:30 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=