    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <3CS%C.476012$s43.182333@fx01.ams1>
    <d...@g...com>
    <K6c1D.513409$oM1.358193@fx12.ams1>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Date: Wed, 11 Jul 2018 11:25:15 +0200

    dyskusyjnych:b424bcf2-88b5-424c-a554-57c169b33d81@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 11 lipca 2018 09:24:11 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:
> [...]
    eld-InfraRed-Non-Contact-Thermometer#

    >To już co innego.
    >To jest procesor sygnałowy który analizuje sygnał z całej matrycy
    >termopar.

    Raptem dwie. Z czego jedna do pomiaru temperatury otoczenia, jesli
    dobrze rozumiem.

    >Z pojedynczej termopary nie dojdziesz jaka jest temperatura obiektu
    >jeśli nie znasz wielu parametrów pomiaru.
    >Musiałbyś poczynić wiele założeń, które wykluczyłyby w praktyce
    >zastosowanie jej do uniwersalnego urządzenia.

    Ano niestety.
    Ciekawe wiec jak sie takie chinskie mierniczki za 25 zl sprawuja ...
    albo i porzadne, za 2025 ...

    >Nie może działać jako kontaktowy grzejnik.
    >Te płyty muszą spełniać wymagania przepisów. Jak masz kuchenkę z
    >gorącymi żeliwnymi plackami, to widzisz czego nie dotykać, bo może
    >być gorące.
    >A w szklanej powierzchni takiego placka nie widzisz, więc to szkło
    >nie może się rozgrzewać bez opamiętania.
    >Z tego wynika na przykład że to szkło (właściwie kompozyt
    >szklano-ceramiczny) ma bardzo kiepską przewodność cieplną.

    I mowisz, ze mimo plomienia pod spodem, to jest na tyle chlodne, ze
    mozna dotykac ?

    >A jednocześnie zerową rozszerzalność cieplną w dość szerokim zakresie
    >temperatury.
    >A jednocześnie określone własności optyczne. Uwierz mi, oni
    >zainwestowali olbrzymi szmal w opracowanie składu tych materiałów,
    >technologię ich wytwarzania, urządzenia do masowej rodukcji itd.

    Raczej caly czas inwestowali w badania, az pojawilo sie masowe
    zastosowanie.
    Szkiel do filtrow optycznych maja cale mnostwo.
    Moze ktos bedzie potrzebowal, chocby do termometru.

    J.