    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Osłonięcie zaokiennego czujnika temperatury
    Date: Wed, 11 Jul 2018 11:47:26 +0200

    dyskusyjnych:d64b1b5b-67fe-41af-858a-049a94c4a45e@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 23:28:32 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Stal nie ma, bo jest chłodzona wodą. A sam płomień jest bardziej
    >gorący.

    Jakos tak zeby stal pospawac, to ciagle trzeba butli z acetylenem i
    tlenem,
    nie wystarczy gaz z rury, czy propan-butan z butli ...

    >Jedyny powód do ograniczania temperatury płomienia to restrykcje
    >środowiskowe (wytwarzanie tlenków azotu).

    No , w domowych piecach nie masz powodu, aby podnoscic temperature.
    Ba - im wyzsza temperatura, tym wiecej strat w komin leci.

    W piecu elektrowni tez nie masz, skoro para wodna dobrze pracuje
    gdzies do 500C.

    Jedynie w silniku spalinowym chcesz jak najwieksza ...

    >A temperatura już nie?

    Gestosc promieniowania cieplnego ciala scisle zwiazana z temperaturą.

    A jak chcemy skupic swiatlo z supernowej, to swiatlo i IR (no i UV)
    nas interesuje, a nie jakies predkosci.

    Wiec o jakiej predkosci piszesz ?

    Tym niemniej supernowa mocna jest, i z odpowiednim zwierciadlem mozna
    Ziemie usmazyc...

    >Nie ograniczaj się. Taka supernowa jest duża. Jakby ją skupić na
    >mniejszym punkcie, to temperatura pójdzie wyżej.

    No wlasnie widzisz - termodynamika zabrania, aby temperatura poszla
    wyzej, z czego wniosek ... zabrania tez skupienia na mniejszym
    punkcie.
    Tzn mozna, ale wtedy i obiektyw musi miec mniejsza srednice, bo tak na
    prawde to zabrania osiagniecia w skupieniu wiekszej gestosci mocy niz
    u zrodla.

    Ale nie ograniczaj sie - sprobuj skupic swiatlo slonca lepiej.
    Moze ci sie uda, wtedy osobiscie napisze petycje zeby Nobla Ci
    przyznali.
    (powaznie obiecuje - nie jestem przekonany co do prawdziwosci tego
    twierdzenia termodynamiki, ale na razie sie sprawdza)

    Przy okazji - ta zasada uniemozliwa konstrukcje ukladu luster, ktory
    by skupil swiatlo na ogniwach slonecznych i nie wymagal obracania za
    Sloncem.
    Tzn - troche skupic moze, ale nie za duzo.

    J.