    From: "KS" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Oszacowanie naprężenia w zbrojeniu stropu
    Date: Fri, 12 Sep 2014 22:44:28 +0200

    Użytkownik "Andrzej" <a...@g...NO_Spam.pl> napisał w wiadomości
    news:luuujs$o7k$1@node1.news.atman.pl...
    > Rozumujesz poprawnie, ale niedokładnie. Robisz założenie, że podparte są
    > tylko dwie krawędzie płyty (te metrowe)

    Tak. wiem ze to uproszczenie.
    W rzeczywistości strop jest zbrojony jeszcze poprzecznie tylko że tam
    gęstość zbrojenia jest sporo mniejsza.

    > Dokładnie jest M=((g+p)xl^2)/8 gdzie g- obciążenie stałe (kg/mb)
    > p-obciążenie zmienne (użytkowe kg/mb) przy obciążeniu rozłożonym
    > M=Pxl/4 przy obciążeniu skupionym w środku rozpiętości.

    Rozumiem ze miało być (P+g)xl/4
    xl= to rozpiętość stropu?
    Czy powyższy wzór to moment w środku rozpiętości?

    > Przepisy nakazują projektować tak, aby na każdym elemencie mógł stanąć
    > człowiek z narzędziami (80 kg).
    > Ramię sił wewnętrznych w przybliżeniu można przyjąć 0.95x0.19 m
    > sigma=M/Asx0.95x0.19 uwaga na jednostki kg, m, m^2
    > To nie jest poprawne sprawdzenie bezpieczeństwa, a tylko oszacowanie
    > rzeczywistych naprężeń w stali.
    > NB jeśli wychodzi ponad 4000 kg/cm^2 to bardzo dużo (trzy lub cztery razy
    > za dużo)

    4000kg/cm2 wyszło mi przy skupionym przy ciągłym powinno być około
    2000kg/cm2
    Czyli wartość jest +- poprawna?

    Strop jest jak napisałem ma jeszcze zbrojenie poprzeczne, które ma około 2 x
    mniejszy przekrój AS. i poprzecznie ma rozpiętość 7 m.
    Nie potrafię sobie wyobrazić jakie będzie napręzenie w zbrojeniu krzyżowym w
    stosunku do naprężenia które by wystąpiło w przypadku gdyby zbrojenia nie
    współpracowały.
    Dla przykładu zbojenie w jednym kierunku (jeśli założyć że jest jedynym)
    daje napręzenie 10.
    Zbrojenie w kierunku poprzecznym (jeśli załozyć że pracuje samodzielnie) ma
    napręzenie 10.
    Gdyby te zbrojenia "nie współpracowały) to naprężenie byłoby 5.
    Ale tu jak się wydajedaje się faktyczne napręzenie będzie mniejsze, pytanie
    jakie? 2,3?

    Pozdrawiam
    K.S.