    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ożywiam stare żele...
    Date: Fri, 22 Jun 2018 13:33:34 +0200

    news:1kxykig98n1ql$.fh24cu1oh3dc.dlg@40tude.net...

    > Olowiowe, a obrastaja czym innym :-)

    Ołowiowe, to prawda, ale pierwotne doświadczenie jest z pręcikami
    grafitowymi z bateryjek.
    Chodzi nie o to, by coś tym zasilać, lecz o pokazanie, że jak się włożyło
    energię i pojawi się w postaci pęcherzyków gazu, to można zwrotnie
    stwierdzić, że taki zestaw daje jakieś tam napięcie, zatem i trochę prądu,
    może wychyli wskazówkę w mierniku, a to znaczy, że ma na to siłę, więc część
    energii została odzyskana. Nie wyguglałem konkretu, ale w którejś książce od
    fizy, czy chemii to miałem.

    > Moze. Jakby odciac pokrywe, to pewnie jeszcze wiecej by sie wyjasnilo.

    Ja we każdym razie macając różnymi drobnymi szpikulcami wymacałem, z pomocą
    woltomierza i jakiegoś obciążenia, która celka padła.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.