    Subject: Re: PENDRIVE zanim kupie zapytam Was
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Tue, 17 Oct 2017 17:20:32 +0200

    Pozwalam sobie zacytować w całości, aby mi się Wasze wypowiedzi
    "zapamiętały" w Thunderbirdzie ;-)

    W dniu 2017-10-17 o 08:10, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Ja używałem i odradzam. Te, których używałem były widziane przez
    > system jako małe cd z programem szyfrującym, po uruchomieniu którego
    > i podaniu hasła pojawiała się partycja z danymi.
    >
    > Oczywiście działało tylko na Windows i to nie wszystkich.

    > Popieram, można też użyć Veracrypt zbudowanego na kodzie Truecrypta z
    > dodatkowymi zabezpieczeniami. Zaletą jest przenośność- TC/VC jest na
    > Windows, Linuksa i Maca.
    >
    > Są poradniki dla początkujących, np.
    > http://kryptopolonia.info/truecrypt-tutorial-dla-poc
    zatkujacych/

    A jak jest z odpłatnością tych programów (wiem, że pytać o to - to
    naciągać cierpliwość użytkowników, wszak niby mogę kliknąć tu-i-ówdzie,
    ale liczę na wyrozumiałość, i uczynność)...

    Co do szyfrowania za pomocą nabytego softu, to zawsze się w podobnych
    sytuacjach zastanawiam nad tym, na ile autorzy takiego, czy innego
    oprogramowania, są godni zaufania? No bo uzyskują pewną kontrolę nad
    newralgicznymi danymi. Hm, w zasadzie *każdy* program, który "wpuszczamy
    do komputera" (że się tak wyrażę) może w nim niemal wszystko:
    wyszpiegować, poniszczyć, zaszyfrować (a klucz "do kupienia", zazwyczaj
    nietanio!)...

    Niedawno była jakaś hist(e/o)ria z firmą Kaspersky, która "pozyskiwała"
    dane amerykańskich instytucji rządowych, dane mocno poufne. Czy robili
    to poprzez swój program antywirusowy? Nie śledziłem tego, więc nie znam
    szczegółów, ale wiem, że przecież szef tej firmy pracował "onegdaj" w
    razwiedce (nie pomnę: KGB, czy GRU?). Napisałem w cudzysłowie, bo nie ma
    czegoś takiego jak *niegdyś* w przypadku wiadomych służb: na emeryturę,
    jeśli ktoś nawet (formalnie) przejdzie, to i tak pozostaje
    "konsultantem", czy jak go zwał. Czyli o Kasperskim można powiedzieć:
    "przetwarzanie danych" ma we krwi. No i ciekawe, komu ma kaprys te dane
    udostępniać.