  • 11. Data: 2013-10-09 14:09:09
    Temat: Re: PICowanie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, October 9, 2013, 2:04:34 PM, you wrote:

    > A w sposób zrozumiały dla ludzi to jakby to brzmiało?

    "Nie lubię".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-10-09 14:29:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Oct 2013 02:52:20 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Podejrzewam, że jest kompilator C, ale raczej nie jestem fanem tego
    potr=
    > ąbionego języka programowania. a+=a, a=+a , toż tego czytać si=

    Zobacz great cow basic.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2013-10-09 14:43:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:835089144.20131009140909@pik-net.pl.invalid...

    > "Nie lubię".

    :-)
    - Dlaczego nie lubisz ?
    - Bo tak.

  • 14. Data: 2013-10-09 15:02:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, October 9, 2013, 2:43:17 PM, you wrote:

    > :-)
    > - Dlaczego nie lubisz ?
    > - Bo tak.

    No widzisz - doskonale rozumiesz Karolka P. ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2013-10-09 15:52:32
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 09.10.2013 11:52, s...@g...com pisze:
> [...]
    potrzeba picowania. Konkretnie PIC16F877A. Pytanko: jakie środowisko programistyczne
    proponujecie? Projekt w zasadzie duperelny, jednorazowy, więc wiadomo.., środowisko
    projektowe ma być za friko, ale na legalu!! Z Microchipa można zassać na legalu
    kompilator, ale chciałbym poznać opinię tych którzy na tym "zęby zjadli", czy jest
    ewentualnie coś innego godnego uwagi i zassania na zasadzie OpenGL czy jakoś tam..

    labx/

    mplabxc/

    > Dzięki za info!! Jeszcze tego nie zassałem, a już mam pytania.. Czy jest to
    środowisko "okienkowe"? Tak jak chociażby Delphi(Pascal) i czy jest to strasznie
    upierdliwe? Czy da się tam skrobać w Assemblerze tego procka?

    Środowisko okienkowe i asembler masz za darmo. Do tego możesz dokupić
    jakiś tani programator/debugger np. Pickit3.

    > Podejrzewam, że jest kompilator C, ale raczej nie jestem fanem tego potrąbionego
    języka programowania. a+=a, a=+a , toż tego czytać się nie da! O popierdolonych
    znakach funkcji logicznych nawet nie ma co wspominać...

    Kwestia przyzwyczajenia. Jak poszukasz, to pewnie znajdziesz też jakieś
    kompilatory basica i pascala, ale nie wiem czy jest sens kupować na
    jeden projekt.

    http://www.mikroe.com/mikropascal/pic/

  • 16. Data: 2013-10-09 21:26:29
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 08.10.2013 22:42, s...@g...com wrote:
    > Witam,
    >
    > Nigdy się w to nie bawiłem, bo potrzeby takowej nie było, aż tu nagle jest potrzeba
    picowania. Konkretnie PIC16F877A.

    Ja walczyłem dokładnie z tym prockiem w starym mplabie i w mplabx.
    Spodobał mi się wbudowany w mplabx debuger, a asemblerze wstawki też się
    całkiem możliwie robi. Używałem kompilatora od hi-techa, wymagało to
    chwili na skonfigurowanie środowiska i poczytanie dokumentacji (hi-tech
    i kompilator od mikrocipa nieco odmiennie rozumieją niektóre zapisy np.
    dotyczące ustawiania rejestrów konfiguracyjnych procka).

    Jakub Rakus

  • 17. Data: 2013-10-09 21:46:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-09 11:52, s...@g...com wrote:
    > Podejrzewam, że jest kompilator C, ale raczej nie jestem fanem tego potrąbionego
    języka programowania.

    Kompilator C na PICe jest. Prawdziwy dramat że nie ma C++ [*]. Masz
    jednak trzecie "wyjścia", np: http://www.rfc1149.net/devel/rforth1.html

    > O popierdolonych znakach funkcji logicznych nawet nie ma co wspominać...

    Zmartwie cie: C to *jedyny* naprawdę przenośny język programowania,
    szczególnie w embedded. Albo się z nim przeproś albo pisz to samo w
    Ada/Lisp i szukaj arch na której ktoś łaskawie napisał kompilator (który
    i tak zapewne nie działa) ...

    [*] Akademicko patrząc nigdzie nie ma C++, ale na PiCe jakby najbardziej
    nie ma.

  • 18. Data: 2013-10-09 22:26:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 09 Oct 2013 21:46:39 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Kompilator C na PICe jest. Prawdziwy dramat że nie ma C++ [*]. Masz

    Matko jedyna, po co c++ na 8bit? Twierdzenie, że nie ma c++ dla pic
    na pod jest nie do końca prawdą bo microchip od jakiegoś czasu
    udostępnił swoje patche do g++ na pic32, g++ się już można
    skomplikować przy kompilacji całego kompilatora c32 i ma już
    wymagane liby.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2013-10-09 23:32:17
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 10/9/2013 10:26 PM, Marek wrote:

    > Matko jedyna, po co c++ na 8bit?
    Sebastian twierdzi ze takie rzeczy jak RAII, silne typowanie, statyczny
    polimorfizm sa niezbedne przy projektach na max kilka tys lini kodu :-).

    Moim zdaniem uzywanie C++ ma sens kiedy robimy cos duzego, gdzie
    faktycznie enkapsulacja danych ulatwia ogranianie projektu.

    Dodam ze zysk z uzycia C++ skutecznie niweluja problemy ze srodowiskami.
    Przenosnosc kodu dramatycznie spada.... bo wiekszosc z nich
    po prostu C++ nie wpiera.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 20. Data: 2013-10-10 07:23:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-09 22:26, Marek wrote:
    > Matko jedyna, po co c++ na 8bit?

    Zdarłem już klawiaturę wyjasniając w kilku wątkach w ostatnich kilku
    latach :)

    > Twierdzenie, że nie ma c++ dla pic na
    > pod jest nie do końca prawdą bo microchip od jakiegoś czasu udostępnił
    > swoje patche do g++ na pic32

    Czyli nie na pic tylko na mips.