    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Sun, 23 Dec 2018 13:27:55 -0800 (PST)
    Subject: Re: POTS to dziś w większości już VoIP?
    From: g...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2018 22:12:29 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > Dwa faksy podczas transmisji to też dwa modemy połączone ze sobą, a po VOIP hulają
    jak miło (np. po UPC) 33600 bps.
    > Kwestia protokołów.
    > I może odległości do najbliższych punktów styku z POTS.
    > A i leci to po kodeku głosowym (G.711 bez kompresji ?), a nie po specjalnym
    faksowym (T.38 - przynajmniej oficjalnie
    > nieimplementowany, choć tak naprawdę to nie wiadomo do końca).
    > Dajesz radę wymusić G.711 w swoich modemach?
    >

    > -----
    połączyć to na chwilę na 1200bps ale i tak rwało na

    ja zestawiłem w domu na początku roku - asterisk + 2x bramka voip + 2x modem.

    kodeki na bramkach G.792, G.711u-law, G.711a-law, G.723. Ustawieniami modemow nie
    walczyłem, jedynie co to wymuszałem na sztywno szybkość i max co wyciągnąłem to chyba
    4800 ale prawie od razu zrywało. na 1200 było w miarę ale i tak się cieło jak
    cholera.
    Co do faxów, to pracuję u ISP i niektórzy klienci jeszcze z faxów korzystają a mają
    od nas VoIP i wtedy rzeczywiście wymuszamy kodeka T.38 jak jest problem, choć
    przyznam szczerze nie u wszystkich jest problem.

    Tak czy siak uważam, że gra nie warta świeczki bo jaki miałoby to cel jak nawet
    udałoby się zestawić stabilne połączenie to max 56000bps.

    ps. jak ktoś chce sprawdzić to mogę wypożyczyć "pare" numerków na sprawdzenie, może
    ktoś inny będzie miał więcej szczęścia i motywacji :>