  • Data: 2019-09-24 20:05:07
    Temat: Re: POpularność języków programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/09/2019 21:34, J-23 wrote:
    > A czy ja twierdze że Pascal jest wszędzie dobry?

    Bo pytanie gdzie jest lepszy od czegokolwiek co obecnie jest w top 10.

    > Ja znam kody które są utrzymywane od lat 90 w pascalu także przeszło juz
    > 30 lat i nadal jest na to zapotrzebowanie.

    Nie, nie ma takich kodów napisanych w Pascalu w latach 90 których nie
    dało by się w sensownie ekonomicznym czasie przepisać na byleco. To nie
    COBOL. To tylko zabawka do pisania widoków na db.

    > Nie wszystko można wrzucić do przeglądarki i wtedy "JS" i inne tego typu
    > cuda są psu na bude

    To które db nie da się wrzucić do przeglądarki?

    > Raczej od x wiadomosci tutaj pisze że szkoda ze został ten język tak
    > zaniedbany przy ciekawym projekcie jakim jest Lazarus

    Ale własnie nie szkoda. Biore pierwszy z brzegu jezyk imperatywny i mam
    pascala o nieco innej składni + dodatki. Więc dlaczego szkoda? Gdzie
    jest tek killer ficzer że płaczesz po nim?

    > Już mówiłem środowiska RAD są ciekawym rozwiązaniem szkoda że
    > Embarcadero je tak psuje

    Sami wyprodukowali takie samo środowisko dla C++. Dodatkowo praktycznie
    każde IDE ma jakies elementy RAD. Dodatkowo RAD wygenerował całe
    pokolenie niepełnosprawnych programistów. W końcu jak się ma szybko to
    trudno narzekać że źle. Do dzisiaj sąsiednia firma pisząca w Delphi
    stosuje inżynierję programowania z lat 60. No, przesadzam, w latach 60
    już coś pobąkiwali o abstrakcji ...

    > tak w polsce rzadko która firma wymaga czegoś więcej jak bazy danych a
    > tutaj dobre środowisko RAD robi robote. Problem w tym że go nie ma

    Widocznie na jakimś innym rynku siedzimy, ja mam w okolicy firmy które
    db nie robią. Za to programują. Naprawdę. Nie w onklikach. Szok.

    > I o czym ta informacja świadczy? Bo nie bardzo rozumiem że tego się nie
    > da napisać w Delphi?

    Nie. Albo inaczej: "nie" biznesowo, choć "tak" akademicko.

    > pokaż bo ja nie znam takiego narzędzia który by na mnie wymusił
    > prawidłowe kodowanie lub nawet porządek w plikach. No chyba że masz na
    > myśli jakieś Fremworki ale to inna kwestia.

    Mam na myśli na przykład prawidłowy zestaw algorytmiki. Nie zliczę ile
    widziałem rozwiązań w Pascalu tego samego problemu: dynamicznego
    kontenera. W zasadzie każde własne, piękne i bez sensu, pomijając bugi.
    Uczelnie wypruwają sobie żyły (nadal) tłumacząć jak w pascalu zrobić
    listę dwukierunkową. Nastepne pokolenie studentów robi to samo w
    robocie. Dżizas...

    Mam na myśli standaryzajcę podstawowych narzędzi programisty: wątki,
    korutyny, IPC itd.

    Mam na myśli pisanie przenośne, czyli tam gdzie DWORD jest głupie z
    definicji.

    > Tak a to ciekawe? Czyli co już nie potrzeba nowych rozwiązań i
    > technologi bo już wszystko mamy?

    Ale w Delphi/Pascalu nie ma nic dla nowych technologii. Jesli ktokolwiek
    chciały rozwijać nowe technologie to albo wybierze nowy język (jak
    wszelakie Kotliny i Go), albo wybierze bazę biblitek które już istnieją
    i doda swoje koncepcje (Clojure).

    Pudrowanie trupa uważam za koncepcje przezabawną, wystarczy zobaczyć
    gdzie idzie rozwój C++. I żeby nie było: zawodowo akurat w nim piszę.