  • 11. Data: 2010-07-27 17:50:26
    Temat: Re: [PRESS - dla wierzących] Zbiór dekalogów samochodowych
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:4c4ef437$0$19165$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale pogaństwo to nie jest żadna konkretna religia.

    A co Twoim zdaniem oznacza to słowo?
    Wrzuć sobie w googla "poganin" to się dowiesz że jednak się mylisz.

  • 12. Data: 2010-07-27 18:15:19
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-27 14:43:44 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> said:

    > Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości
    jemy-sie-jak-poganie,1510779,415

    Propaganda

    > głupich katoli, którzy złe cechy próbują przypisywać innowiercom.

    To jest bardziej skomplikowane.

    "Niestety, w roli kierowców - nad czym ubolewali w dniu św. Krzysztofa,
    patrona podróżujących, głoszący kazania księża - zachowujemy się jak
    poganie. Wieszamy w samochodach różańce, wozimy wizerunki świętych,
    przyklejamy na karoserie znak pierwszych chrześcijan - rybę"

    To się zgadza - katolicy zachowują się jak poganie i modlą się do
    przedmiotów, oddają im cześć i robią z nich bożków (oni mówią:
    fałszywych).

    "nie szanujemy bliźnich - innych użytkowników dróg, jesteśmy egoistami,
    klniemy, wykonujemy obraźliwe gesty, lekceważymy przepisy ruchu. Takie
    zachowania to grzech, z którego katolik powinien się spowiadać."

    To też pasuje do katolików - ten ksiądz musi ich znać nieźle.

    Natomiast dziennikarzełek dupa, bo źle skonstruował zdanie i mu takie
    potworki wychodzą...

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2010-07-27 18:16:20
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-27 15:03:32 +0200, AL <a...@s...tam> said:

    > (*) to nie dotyczy tylko Katolikow

    Jakieś nowe państwo?

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2010-07-27 18:26:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości news:

    > To się zgadza - katolicy zachowują się jak poganie i modlą się do
    > przedmiotów

    Z natury rzeczy, najbardziej znanym przedmiotem jest krzyżyk.

  • 15. Data: 2010-07-27 18:27:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > A co Twoim zdaniem oznacza to słowo? Wrzuć sobie w googla "poganin" to
    > się dowiesz że jednak się mylisz.

    Moim zdaniem jest to bardzo ogólne określenie, zresztą to samo mówi o nim
    słownik. Poszczególne religie nazywane "pogańskimi" czy zaliczane do
    "pogańskich" mają swoje własne nazwy i mocno się od siebie różnią.

    --
    ignorance is bliss

  • 16. Data: 2010-07-27 18:31:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Moim zdaniem jest to bardzo ogólne określenie, zresztą to samo mówi o nim
    > słownik. Poszczególne religie nazywane "pogańskimi" czy zaliczane do
    > "pogańskich" mają swoje własne nazwy i mocno się od siebie różnią.

    Ogólnie oczywiście masz rację.
    Ale tu gdzie mieszkamy, określenie to jest bardziej jednoznaczne i odnosi
    się do naszych przodków - Słowian zamieszkujących te ziemie przed inwazją
    propagatorów różnych obcych śródziemnomorskich mitologii.
    Które później mieczem narzucono im jako obowiązującą religię, przy okazji
    mordując co bardziej opornych tubylców.

  • 17. Data: 2010-07-27 18:35:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > inwazją propagatorów różnych obcych śródziemnomorskich mitologii. Które
    > później mieczem narzucono im jako obowiązującą religię, przy okazji

    Ale ja się ogólnie zgadzam, że to zdanie jest cokolwiek nie na miejscu,
    bo sugeruje, ze ludzie zachowujący się przyzwoicie to wyłącznie katolicy.

    --
    ignorance is bliss

  • 18. Data: 2010-07-27 18:37:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości news:

    > Ale ja się ogólnie zgadzam, że to zdanie jest cokolwiek nie na miejscu,
    > bo sugeruje, ze ludzie zachowujący się przyzwoicie to wyłącznie katolicy.

    Podcza gdy historia uczy, że jest dokładnie odwrotnie.

  • 19. Data: 2010-07-27 20:08:15
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-27 18:26:02 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> said:

    > Z natury rzeczy, najbardziej znanym przedmiotem jest krzyżyk.

    Krzyżyk, krzyż, malunek, rzeźba...
    Niejaki Lolek nawet modlił się do swojej rzeźby - takie cuda mu wyszły
    mimo wyraźnego zakazu oddawania czci przedmiotom.

    Dlatego ten ksiądz ma rację, że katolicy jak poganie - muszą widzieć,
    mimo że to wiara.

    A (co już kiedyś pisałem i nic się nie zmieniło) auta oznaczone rybą
    są bardziej niebezpieczne na drodze niż nieoznaczone w taki sposób...

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2010-07-27 21:48:50
    Od: "Piotr Woszczyński" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > A (co już kiedyś pisałem i nic się nie zmieniło) auta oznaczone rybą są
    > bardziej niebezpieczne na drodze niż nieoznaczone w taki sposób...

    Jak i samochody z rejestracją W**, P** itd

    P.