  • 51. Data: 2009-01-05 18:45:26
    Temat: Re: Panasonic G1 - macałem
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ruscy ukradli w czasie wojny soczewki z Zeissa? :>

    No połówkę zeissa mieli pod kontrolą nawet. Dziwnie im sie nagle
    pozmieniały ogniskowe na zeissowskie (czyt. 50mm zeissa to 52,4mm) i
    konstrukcje obiektywów na tessary, biometary i inne.
    Dużo o tym by można było mówić. :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 52. Data: 2009-01-05 18:47:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > Na tyle zmienia, ze srednia polka klasy 70-210/4 jest do wziecia za
    > stowe. Mowilismy o top szklach. FD 85/1.8 oddalem za mniej niz 100EUR,
    > jak chcesz zlowic wersje 1.2, przygotuj wieksza kase.

    Bo perełki będą tanieć mniej, jak dużo ludzi dało za nie kiedyś fortunę,
    a nie są tak znów złe przecież.

    > Nie mowilismy o moich potrzebach zakupowych, tylko o tym, ze topowe
    > szkla nie tanieja az tak bardzo... a 50mm to pare w swoim zyciu
    > ,,przerobilem'', ruskie 50/2 nawet chyba mam obecnie w M39...

    Ale to jest iście wymarłe. A potem ceny za 50/1.5 po dwie stówy, za 85/2
    po stówę itd.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 53. Data: 2009-01-05 21:37:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Grzegorz Krukowski rzecze:

    > Wyglądem. Zobacz sobie, jak, być może, będzie wyglądał aparat tego
    > systemu od Olympusa. Na lustrzankach świat się nie kończy. Druga
    > sprawa to wielkość - miało być miałe a wielkościowo Olympus - i gdzie
    > tu zysk?

    Ten Panas jest zdecydowanie bez sensu. Ale Olympus - palce lizać.

  • 54. Data: 2009-01-05 23:19:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    > Taki "standardowy" to 50/1.4 który we wszystkich systemach kosztuje
    1200-1500 (i
    > nie ma specjalnej wersji pod cropa),

    Naprawdę zacznij sprawdzać fakty zanim coś napiszesz. Daleko nie szukając -
    Pentax FA 50f1.4 -ceny w/g Ceneo od 898 do 1099zł
    (http://www.ceneo.pl/128724).

    > a mnie chodzi o taki faktycznie
    > standardowy, czyli zoom, w miarę jasny. Na cropie to koszt około 1500 zł,
    a na
    > FF dwa razy tyle. O teleobiektywach i VR w ogóle już nie wspominając.
    > [...]

    Oj, Mateusz... http://www.ceneo.pl/109982 - Tamron 28-75f2.8 w wykonaniu do
    Canona. Pełnoklatkowy i chyba wystarczająco jasny. Ceny od 1139 do 1419zł.
    Do innych systemów kosztuje podobnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 55. Data: 2009-01-06 00:09:32
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek Wyszomirski rzecze:

> [...]
    >
    > Naprawdę zacznij sprawdzać fakty zanim coś napiszesz. Daleko nie szukając -
    > Pentax FA 50f1.4 -ceny w/g Ceneo od 898 do 1099zł

    Tym lepiej - chodziło mi że 50 jest tanio (i i tak nie ma wersji pod APS-C).

> [...]
    > Canona. Pełnoklatkowy i chyba wystarczająco jasny. Ceny od 1139 do 1419zł.

    Możliwe, no to mi się pokręciło. Wydawało mi się że te Tamrony są pod APS-C.

  • 56. Data: 2009-01-06 07:27:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Stałka stałką. Mało kto z amatorów używa stałek.
    nieprawda
    amatorzy uzywaja
    lamierzy - nie
    > Pokaż np. odpowiednik takiego 55-200 który ze stabilizacją kosztuje
    > jakieś 700 zł na cropie.
    po co mi stabilizacja w obiektywie jak mam w korpusie?
    Marx

  • 57. Data: 2009-01-06 09:12:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marx wrote:

    > po co mi stabilizacja w obiektywie jak mam w korpusie?

    A jak nie masz?

  • 58. Data: 2009-01-06 09:30:48
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > A jak nie masz?

    to dupiaty system wybrales ;)
    Marx

  • 59. Data: 2009-01-06 14:28:56
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Sam aparacik bardzo fajny, szybki, dobrze wykonany. Niestety za mały -
    umiejscowienie rolki i 4 przycisków kierunkowych tragiczne.

    > Obraz w EVF też bardzo dobry i
    > co najważniejsze DUŻY. Na prawdę duży. Coś jak największe wizjery w
    > APS-C, a może nawet większy.

    Powiekszenie tego wizjera to 1,4x co z grubsza odpowiada wielkości wizjera we
    współczesnych aparatach z matrycą FF (jest duuużo większy niż w jakimkolwiek
    aparacie z matrycą APS-C).

    > Z zabawnych rzeczy - miałem włączony dźwięk kłapania lustrem - bardzo
    > realistyczny. Miałem nawet wrażenie, że lekko potrząsa aparatem ;)

    Tak dla Twojej wiadomości specjalisto: odgłos i potrząsanie to zasługa migawki

    > W sumie dochodzę do wniosku, że takiemu pstrykaczowi jak ja, to bardziej
    > pasuje u4/3 z 2 zumami i może jakąś jasną stałką + lampa systemowa na
    > sanki, zamiast bawić się w zbieranie sprzętu, jak to teraz robię.

    Czyli zbieranie sprzętu zamiast zbierania sprzętu, można i tak ;)

    > Jestem przekonany, że Panasonic G1 jest idealnym aparatem dla większości
    > osób kupujących teraz modne i tanie lustrzanki.

    G1 nie jest alternatywą dla tanich lustrzanek tylko dla rozbuchanych kompaktów,
    które mają prawie wszystko z wyjątkiem przyjemności robienia nimi zdjęć. Bo
    właśnie dla tej przyjemności a nie wyimaginowanej mody ludzie kupują lustrzanki.

    pozdrawiam
    Marek

  • 60. Data: 2009-01-06 14:47:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek pisze:

    > Powiekszenie tego wizjera to 1,4x co z grubsza odpowiada wielkości wizjera we
    > współczesnych aparatach z matrycą FF (jest duuużo większy niż w jakimkolwiek
    > aparacie z matrycą APS-C).

    No i bardzo dobrze. Tak ma być. Skoro jest EVF z dużą rozdzielczością,
    to nie ma się co bawić, tylko trzeba dać porządnej wielkości wizjer.

    > Tak dla Twojej wiadomości specjalisto: odgłos i potrząsanie to zasługa migawki

    Po co ta uszczypliwość? Nie wiem, jaką ma migawkę(centralna, czy
    szczelinowa), ale tak, czy siak jest głośniejsza od migawki mojego
    Pentaksa i to dużo. Jakoś inne hybrydy z migawką szczelinową potrafią
    być praktycznie bezgłośne, a ten nie. Więc sądzę, że to jednak nie
    migawka, a nagrany odgłos lustra.
    (wiem jak pracuje migawka w moim aparaci - ustawiam 2s opóźnienie i
    słyszę najpierw pracę lustra, a po 2s migawki - żeby nie było
    niejasności, że nie wiem, o czym mówię).

    > Czyli zbieranie sprzętu zamiast zbierania sprzętu, można i tak ;)

    No w sumie tak. Ale mi np. brakuje porządnego LV, a takie teraz dają 3
    aparaty, z czego 2 na 4/3 i jeden na u4/3 (chodzi także o obracany
    ekran). Co do rozwiązania Sony, to nie jestem do końca przekonany. W
    końcu można sobie kupić ZigView. Trochę mniej poręczne, ale
    funkcjonalność identyczna.

> [...]
    > właśnie dla tej przyjemności a nie wyimaginowanej mody ludzie kupują lustrzanki.

    Nie zgodzę się. Ludzie kupują lustrzanki w dużej mierze z powodu mody i
    niewiedzy. A przyjemność robienia zdjęć można już mieć z kompakta z
    automatem, tak samo jak miało się kiedyś robiąc nie lepsze technicznie
    zdjęcia jakąś Zorką, czy innym radzieckim "wynalazkiem".

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.