  • Data: 2018-11-04 14:03:06
    Temat: Re: Parownik klimy.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 01:37:09 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Bez znaczenia. Typowy obrazek z miast na północy to biurowce z
    > wielkimi centralami klimatyzacyjnymi na dachu, a z południa-
    > pojedyncze klimatyzatory zawieszone pod każdym oknem.

    No ale mysle, ze to sie wzielo z tego, ze na polnocy zaprojektowali
    budynek z centralna klima, a na poludniu bez.
    I teraz musza sie ratowac malymi klimatyzatorami.

    A czemu tak ... zapewne z biedy. Mimo ze goraco, to nikt nie mial
    klimy i pare lat tak trwalo.
    Bo teraz juz pewnie projektuja normalnie.

    Za to czemu na polnocy tak projektuja ... moze to kiedys bylo
    ogrzewanie, i sie okazalo, ze przyda sie i do chlodzenia.

    Swoja droga klimat sie chyba ogrzewa - raczej nie pamietam takich
    upalow w Polsce z mlodosci ...

    > Niedorzeczny zwyczaj w karajach południowych (tych w których występuje zima):
    ogrzewanie na maksa zimą, klima a maksa latem.

    Nie wiem czy tak grzeja, ale latem mozesz mniej chlodzic, jak bedzie
    suche powietrze.

    A ktos z USA narzekal - czemu u was sklepy oszczedzaja na
    klimatyzacji? U nas jak sie wchodzi do sklepu, to jest zimno.

    No coz, jak za oknem jest +35, to moze jest sens, zeby wejsc do +20,
    schlodzic sie, zeby starczylo na spacerek w +35 ...

    > Ma. Nie daj się manipulować reklamom.

    Nie daje sie, wiem, ze bez czesci zewnetrznej to tanie g* :-)
    Wiec nie bylem pewny co mi reklamuja

    Ale to chyba akurat drogie ? Ale za to modne i gadzeciarskie :-)

    Ale jak oni chca to zamontowac ?
    Przy scianie, w rogu, czy gdzies pod podloga rurki prowadza ?

    Znow chyba wychodza niuanse kulturowe - ponoc w Korei kanały w
    podlodze popularne. Sluza do ogrzewania, bo na podlodze sie siedzi,
    kleczy, itp.
    A u nas byloby powazne kucie.

    J.