  • Data: 2020-02-04 15:20:43
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 4 Feb 2020 14:28:45 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e39718d$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >Nie ma nic o tym. Pobrałem za to oprogramowanie firmowe do diagnostyki..
    >Wydaje się że z dyskiem wszystko ok.

    OP dla dysku SSD to obszar, do którego system operacyjny nie będzie bezpośrednio
    zapisywał danych.
    Wewnętrzny OP jest pilnowany przez firmware dysku i nie jest widoczny dla systemu,
    natomiast "zewnętrzny" to może być niespartycjonowane miejsce czy zarezerwowana
    partycja
    typu RAW(można, tak jak ja robię, zostawiać miejsce między partycjami, na przykład
    partycja 1 - puste miejsce 8GB - partycja 2 i tak dalej).
    Warunek - taki obszar między partycjami lub partycja RAW musi być całkowicie
    pusta(nie
    zapełniona danymi, inaczej nie będzie pełniła roli obszaru OP).
    Ten obszar(OP) to coś w rodzaju zapasowego miejsca, które może być wykożystane przez
    firmware dysku do operacji scalania danych czy szybkich zapisów blokowych, co daje
    nawet
    kilkunasto procentowy wzrost wydajności i dodatkowo zmniejsza zużycie
    nośnika(przynajmniej w teorii).