  • Data: 2017-05-24 20:15:41
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Kamil" og2l4v$j6k$...@n...news.atman.pl

    > Szkoda, że nie używasz/lubisz gotowców,

    Gotowych programów?
    Używam. Wręcz odwrotnie -- od dawna nie używam ,,ręcznej roboty''. ;)

    > [..] mam dysk 1TB podzielony programem Gparted AMD 64 bit.

    > I na tym dysku straciłem dostęp do jednej partycji.

    Jak dużej?

    > Żaden bardziej przyjazny partycjoner

    Rozumiem, że próbowałeś Paragonów...

    > nie widzi "geometrii" stworzonej przez wspomniany wynalazek.

    > Chiałbym odzyskać dostęp do tej partycji bez utraty danych.
    > Poszukiwanie tejże partycji hexedytorem to paranoja.

    Niekoniecznie. :) To:

    https://www.x-ways.net/winhex/

    jest fajne, ale chyba ,,płatne''. ;)

    > PM8 komunikuje BAD partition na temat całego dysku.

    > Testdisk nie daje rady. Co ciekawe photorec z pakietu
    > testdiska odzyskał dane, ale bez zachowania struktury
    > katalogów, Groch z kapustą,

    Moja propozycja:

    - skopiuj tę partycję bajt do bajta (bez wnikania w strukturę) na inną
    (po prostu skopiuj)
    - skasuj tę inną i odkasuj Paragonem, prosząc o skanowanie szczegółowe
    (skasuj kopię i szukaj skasowanej w miejscu powstałym po skasowaniu)

    Jeśli to nie da dobrego rezultatu, użyj programów typu ww. winhex.
    Odkasowanie Paragonem może dać dobry rezultat, bo w trakcie tego
    odksowywania Paragon podejmie próbę reperacji... Tak czy siak
    przed próbami ratowania, warto uszkodzoną partycję (czy nawet
    cały dysk) skopiować baj do bajta, aby w razie czego ;) nie
    popsuć zapisu jeszcze mocniej...

    Na tym kompie nie mam stosownych programów, ale może odpalę
    stary komputer -- i poszukam innych edytorów.

    Wbrew pozorom ,,ręczna robota'' edytorami nie jest straszna,
    bo te edytory są stosownie napisane tak, aby pomagać w odzysku.
    (potrafią pomagać, szukać ,,inteligentnie'', kolorować itd...)
    To nie jest szukanie po omacku bez pomocy.