  • 31. Data: 2016-09-28 13:13:20
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 13:00:04 +0200, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    > przyszłości, wtedy uwierzyłem, a do dzis zarabiam na tym, że w
    liceum
    > poznałem Pascala i później uczyłem się nowszych wersji)

    Ok, zapamiętać, argument na plus

  • 32. Data: 2016-09-28 13:19:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 13:02:49 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Nie, bo trzeba nabijać puste LOC ;-)

    Puste LOC to się robi wystawiając crlf.

    Autentyk: kumpel robił program w Turbo Pascalu i starał się bardzo
    aby był mały exe. Klient wyglądał się że oni zapłacą od kilobajta
    exe. No to pokazałem kumplowi do czego służy bgiobj twórczo użyty.

  • 33. Data: 2016-09-28 13:20:13
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 28 Sep 2016 13:00:04 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > w C można emulować obiekty i działa to bardzo sprawnie (technologie
    > takowe zostały opracowane dość dawno, np BOOPSI),

    Ja mówię o prawdziwej obiektowości, pełnej. Nie wiem na czym emulacja w C
    polega, ale już samo słowo emulacja nie budzi zaufania.

    > w c++ masz wyjątki,

    Nie mówiłem o samych wyjątkach tylko ich łapaniu i obsłudze przez:
    try
    except

    oraz

    try
    finally

    (teraz widzę, że finally w pierwszym poście niechcący pominąłem pisząc dwa
    razy try..."except").

    > więc nie wiem o czym piszesz, pamięciożerność, w kontekście nowszych
    > delphi to niestety też nie jest dobry przykład, ten sam program, z
    > czystą forma kompiluj delphi 5, oraz najnowszym i zobacz jak różni się
    > kod wynikowy....

    To kompletnie bez znaczenia. Po pierwsze nie musisz wkompilowywać VCLa, po
    drugie to spuchnięcie jest jednorazowe, startowe, w sensie, że dokładając
    kolejnych okien i kontrolek nie powodujesz geometrycznego przyrostu. Po
    trzecie i najważniejsze: nie miałem na myśli rozmiaru execa lecz zasobów
    pożeranych w czasie pracy, byle aplikacja Javova żre setki MB, a Delphi
    zadowala się 1/10 tego, a jak dobrze napisana to i mniej.

    > ojojoj coś zniknąłeś kompilatory typu gcc, środowisko qtcreator itp....

    Owszem, ale w Delphi masz to w pakiecie, ze wszystkim.

    > to prawda, aczkolwiek, miał 2 doły, z jednego Borland wyszedł tworząc
    > Delphi (pamiętam na pierwszym roku studiów mowiono mi, że Pascal nie ma
    > przyszłości, wtedy uwierzyłem, a do dzis zarabiam na tym, że w liceum
    > poznałem Pascala i później uczyłem się nowszych wersji)

    Właśnie Delphi Borland udupił w okolicach roku 2003-2006, gdy przestał go
    rozwijać i pozwolił w niego zwątpić i odejść dużej grupie użytkowników, bo
    przyszłość była bardzo niepewna.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 34. Data: 2016-09-28 13:27:42
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 13:20:13 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Nie mówiłem o samych wyjątkach tylko ich łapaniu

    Wyjątki? Łapanie ich? To coś takiego, co jest w każdym ogarniętym
    języku o paradygmacie imperatywnym mniej więcej od upadku PZPR?

    Czy w Paszczalersi naprawdę nie wiecie co wokół was się dzieje? I
    skąd obsługa wyjątków znalazła się w Paszczalu?

  • 35. Data: 2016-09-28 13:37:04
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2016-09-28 o 12:27, slawek pisze:

    > Ok, zapamiętać.
    Tak na szybko, to z naszych rodzimych większych producentów na pewno w
    Delphi piszą Sente i StreamSoft (nowa linia produktów, Verto, pisana
    jest chyba w Javie).

    --
    wloochacz

  • 36. Data: 2016-09-28 13:43:32
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2016-09-28 o 12:36, slawek pisze:
    > niż u
    >
    > Na przykład: Kicad. No dobrze, TeX też ;) Chyba nie muszę tłumaczyć
    > dlaczego mordka?
    > 1. Ma być narzędziem. 2. Ma nie być narzędziem dla programistów. 3. Ma
    > być powszechnie używane, także komercyjnie. 4. Ma dobrze działać i
    > ładnie wyglądać.
    Myślę że Camtasia jest dość powszechna, dobrze działa i ładnie wygląda.

    Poza tym, poszukaj sobie:
    http://community.embarcadero.com/blogs/entry/join-ou
    r-club-of-elite-embarcadero-developers-show-us-your-
    cool-apps

    Natomiast osobiście mogę dać garść innych rozwiązań, takich ERP like
    właśnie, ponieważ sam w tym segmencie siedzę najwięcej i wyznaję się na
    nim najlepiej.
    Sam tworzę (znaczy, nie tylko sam) takie niszowe rozwiązanie w Delphi,
    ale nie jest powszechne, natomiast ładne i zaczyna dobrze działać ;-)

    --
    wloochacz

  • 37. Data: 2016-09-28 14:01:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-28 13:20, Roman Tyczka napisał:

    > Ja mówię o prawdziwej obiektowości, pełnej. Nie wiem na czym emulacja w C
    > polega, ale już samo słowo emulacja nie budzi zaufania.

    Ale to jest prawdziwa obiektowość, jedynie inaczej realizowana niż w javie.

> [...]
    > pożeranych w czasie pracy, byle aplikacja Javova żre setki MB, a Delphi
    > zadowala się 1/10 tego, a jak dobrze napisana to i mniej.

    Ale - zaraz zaraz - skoro program, który nic nie robi, zajmuje więcej
    miejsca na dysku, niz kiedyś miałem w komputerze, a przecież jest to tez
    wczytywane do pamięci, więc zabiera zasoby - tak na dysku, jak i w
    pamięci operacyjnej komputera

    > Owszem, ale w Delphi masz to w pakiecie, ze wszystkim.

    co za problem pobrać odpowiedni pakiet, i tez jest w jednym. Ba takie
    środowiska jak eclipse, pozwalają podpiąć wiele kompilatorów, na wiele
    platform, tak więc w pracy przełączając jedynie parametry projekt
    kompiluje np wersję natywną dla windowsa, wersję dla linuksa, na różne
    platformy, a jak się uprę, to i wersje na dziwne systemy takie jak
    morphos, czy tez sterowniki tworzone przez naszą firmę jeśli nie
    korzystam ze specyficznych dla systemu rozwiązań. to nie jest ani wada
    ani zaleta, bo obecnie narzędzia pozwalają na to bezproblemowo.
    Natomiast jeśli chodzi o tą przenośność, to może i w najnowszych delphi
    jest, w starszych były z tym zawsze problemy, ale fakt delphi ma tą
    zaletę, że używając go rozsądnie masz programy działające w miarę
    bezproblemowo pod wine, co jest niebagatelną zaletą, jeśli ludzie
    pracują pod kilkoma systemami, to brak konieczności przełączania się co
    chwilę, ma zaletę.

    > Właśnie Delphi Borland udupił w okolicach roku 2003-2006, gdy przestał go
    > rozwijać i pozwolił w niego zwątpić i odejść dużej grupie użytkowników, bo
    > przyszłość była bardzo niepewna.

    Raczej swoją polityką cenową zniechęcił, a w tym okresie powstał właśnie
    konkurent .Net i C# (projektowany zresztą przez osoby związane wcześniej
    z Borlandem).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 38. Data: 2016-09-28 15:07:13
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 28 Sep 2016 13:27:42 +0200, slawek wrote:

> [...]
    >
    > Czy w Paszczalersi naprawdę nie wiecie co wokół was się dzieje? I
    > skąd obsługa wyjątków znalazła się w Paszczalu?

    Ok, masz w C++ try ...catch, a masz try ..finally? Pytam, bo się nie znam,
    a Ty jesteś wielkim omnibusem.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 39. Data: 2016-09-28 15:17:24
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 28 Sep 2016 14:01:09 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Ale to jest prawdziwa obiektowość, jedynie inaczej realizowana niż w javie.

    Szukałem BOOPSI, ale to coś związanego z Amigą, o to Ci chodziło?
    Co do obiektowości w C. Wygooglałem Twoją stronę i kurs obiektowości w C,
    czy to miałeś na myśli pisząc "prawdziwa obiektowość"? Te wszystkie
    malloc'i, * i rzutowania?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 40. Data: 2016-09-28 15:22:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 15:07:13 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > Ok, masz w C++ try ...catch, a masz try ..finally?

    W C++ nie ma finally, bo nie potrzebne. W Javie jest finally. Taki
    cukierek.

    To są szczegóły. Ogólnie obsługa wyjątków w standardowym Pascalu nie
    istnieje.