-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.
org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nnt
p.giganews.com!postnews.google.com!r15g2000prh.googlegroups.com!not-for-mail
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Pękajšce szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
Date: Thu, 8 Jan 2009 02:26:45 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 21
Message-ID: <1...@r...googlegroups.com>
References: <gjvndh$p6e$1@inews.gazeta.pl>
<n...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 195.224.69.146
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1231410405 2762 127.0.0.1 (8 Jan 2009 10:26:45 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jan 2009 10:26:45 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: r15g2000prh.googlegroups.com; posting-host=195.224.69.146;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR
3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22471
[ ukryj nagłówki ]On 8 Jan, 08:11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Tue, 6 Jan 2009 13:47:30 +0000 (UTC), PL(N)umber_One wrote:
> >Spore kłopoty PKP. Ciekaw jestem, czy istnieją jakieś znane i praktykowane
> >rozwiązania techniczne. W wielu krajach bardzo ostre zimy nie należą do
> >wyjątków. Czy zatem plaga pękających torów, to tylko nasze zmartwienie ?
>
> Poczytac niemiecka prase - pod Dreznem bylo wczoraj -29 :-)
>
> A nawiasem mowiac - wbrew temu czego w szkole ucza, to szyny na PKP sa
> teraz spawane i w odcinkach po rzedu 500m.
Skoro są nieskończenie długie, to rozszerzalność cieplna nie skutkuje
zmianą długości, tylko wewnętrznym naprężeniem. Kto na ochotnika
porachuje ile megapaskali się wygeneruje w szynie przy zmianie
temperatury z +50C do -35C? A może nawet więcej?
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.09 10:32 Konrad Anikiel
- 08.01.09 14:37 w...@g...com
- 08.01.09 15:30 tornad
- 08.01.09 15:58 Krzysztof Tabaczynski
- 08.01.09 16:01 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:04 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:06 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:38 WM
- 08.01.09 16:55 Konrad Anikiel
- 08.01.09 17:11 w...@g...com
- 08.01.09 18:24 WM
- 08.01.09 18:39 Konrad Anikiel
- 08.01.09 19:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 20:23 w...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=