-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.
org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.n-ix.net!newsfeed.freenet.de!f
eed.xsnews.nl!border-2.ams.xsnews.nl!feeder.news-service.com!postnews.google.co
m!e1g2000pra.googlegroups.com!not-for-mail
From: "w...@g...com" <w...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
Date: Thu, 8 Jan 2009 06:37:42 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 48
Message-ID: <f...@e...googlegroups.com>
References: <gjvndh$p6e$1@inews.gazeta.pl>
<6...@i...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 79.189.60.2
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1231425462 30269 127.0.0.1 (8 Jan 2009 14:37:42 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jan 2009 14:37:42 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: e1g2000pra.googlegroups.com; posting-host=79.189.60.2;
posting-account=3kBfGgoAAADQs8EO6k6H0pLaz-Qx_vnf
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; PL; rv:1.6)
Gecko/20040122,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22473
[ ukryj nagłówki ]
Konrad Anikiel napisał(a):
> On 6 Jan, 13:47, "PL(N)umber_One " <p...@g...pl> wrote:
> > Witam
> > Spore k?opoty PKP. Ciekaw jestem, czy istniej? jakie? ?znane i praktykowane
> > rozwi?zania techniczne. W wielu krajach bardzo ostre zimy nie nale?? do
> > wyj?tk?w. Czy zatem plaga p?kaj?cych tor?w, to tylko nasze zmartwienie ?
>
> A czy wie kto?, czy to p?kanie jest zm?czeniowe, czy kruche?
> Konrad
Pan Kopnrad pyta :
1. O naprężenia spowodowane zmarznięciem szyn.
Oszacowanie to około 1/4 , może 1/3 Re, (bo w temperaturze ujemnej a
nie mam dostępu do karty materiałowej stali na szyny), granicy
plastyczności, licząc od zera do tych 35 st.mrozu.
2. O rodzaj przełomu, doraźne urwanie czy zmęczeniowe.
Doraźne pęknięcie jest przy takich naprężeniach [(1/4 -1/3) Re] mało
prawdopodobne.
Stawiałbym na szybki rozwój pęknicia już tam obecnego, najpewniej w
główce szyny, w jej środku. Choć rozwój pęknięcia może w takim
przypadku zachodzić od powierzchni jezdnej, gdzie mikropęknięcia są
zawsze. Nie byłbym zaskoczony tym, że szyna pęka w trakcie przejazdu
po niej wagonów. I wtedy końcowe w składzie wykolejają się najeżdżając
na tę "dziurę" .
Twardość, umocnienie przez zgniot może być w tym przypadku, kiedy
takie mikropęknięcia zaszły, niesympatycznym zjawiskiem,
intensyfikującym proces rozwoju szczliny.
W.Kr.
PS. Też bym taki przełom chciał oglądnąć. Wnioski mogą być
interesujące.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.09 15:30 tornad
- 08.01.09 15:58 Krzysztof Tabaczynski
- 08.01.09 16:01 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:04 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:06 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:38 WM
- 08.01.09 16:55 Konrad Anikiel
- 08.01.09 17:11 w...@g...com
- 08.01.09 18:24 WM
- 08.01.09 18:39 Konrad Anikiel
- 08.01.09 19:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 20:23 w...@g...com
- 08.01.09 20:43 Mateusz Nowaczyk
- 08.01.09 21:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=