-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy
.onet.pl
From: "tornad" <t...@o...net>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
Date: Thu, 08 Jan 2009 16:30:39 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 23
Sender: k...@n...onet.pl
Message-ID: <5...@n...onet.pl>
References: <f...@e...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate1.onet.pl 1231428640 3718 213.180.130.17 (8 Jan 2009 15:30:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jan 2009 15:30:40 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 69.124.195.236, 192.168.243.175
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; InfoPath.1)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22474
[ ukryj nagłówki ]
> PS. TeĹź bym taki przeĹom chciaĹ oglÄ dnÄ Ä. Wnioski mogÄ byÄ
> interesujÄ ce.
Fachowcem nie jestem, pisze od razu, aby mnie ktos nie zwyzywal gdy moje uwagi
oceni jako "idiotyczne"... Ale trochu i z kolejarzami stycznosc mialem i znam
troche fizyki.
Widzialem takie pekniecie; wyglada jak bys normalnie prostopadle do szyny,
zyletka ja przecial.
Na tej podstawie sadze, ze nastepuje ono wskutek skurczu termicznego w
warunkach, gdy podloze, podklady, podtorze, czy jak sie to nazywa, jest
ormalnie zamarzniete. To zamarzniecie czyni go sztywnym i nieodksztalcalnym na
tyle, ze sily skurczowe, ktore wystepuja w szynach nie moga go ruszyc ani na
ulamek milimetra co nastepuje w temperaturach wyzszych, gdy to wszystko jakos
tam psolpracuje.
Sadze, ze kontrola szyn jest prowadzona na biezaco, sluzba ma w tym
wieloletnie doswiadczenie a i elektronika ma tu zastosowanie. Dlatego na ogol
nie dochodzi do powaznych wypadkow. Naprawia sie to natychmiast przez normalne
zespawanie pekniecia, jego wygrzanie i odpowiednie wzmocnienie.
W sumie uwazam, ze nie jest to sprawa zaniedbania lecz "sil wyzszych" natury.
Pzdr.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.09 15:58 Krzysztof Tabaczynski
- 08.01.09 16:01 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:04 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:06 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:38 WM
- 08.01.09 16:55 Konrad Anikiel
- 08.01.09 17:11 w...@g...com
- 08.01.09 18:24 WM
- 08.01.09 18:39 Konrad Anikiel
- 08.01.09 19:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 20:23 w...@g...com
- 08.01.09 20:43 Mateusz Nowaczyk
- 08.01.09 21:06 J.F.
- 09.01.09 07:01 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=