  • Data: 2011-05-11 16:43:25
    Temat: Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
    Od: Kudłaty na klacie <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-11 09:43, DJ pisze:

    > Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
    > dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
    > hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
    > kola hamowaly?

    Teoretycznie dwa koła powinny jako tako hamować, bo układ jest
    dwuobwodowy: lewe przednie i prawe tylne koła są niezależne od prawego
    przedniego i lewego tylnego. W praktyce - hamulec praktycznie nie
    działa, trzeba się wspomagać ręcznym, który i tak dość szybko traci na
    skuteczności. Rozwiązania są trzy:
    - dzwonić po lawetę
    - jechać po mieście powolutku, bardzo uważając na światła i
    wyjeżdżających, ale to zabójcze dla pozostałej mizernej siły hamowania.
    Kilkaset metrów, 2-3 km da się pokonać, pamiętając, że toczący się
    samochód przyciąga uwagę służb mundurowych a jazda z niesprawnym układem
    hamulcowym jest nie do końca przepisowa.
    - wjechać na jakąś obwodnicę, tak da się przejechać nawet 20-30 km.
    Widać daleko, łatwo hamować więc silnikiem, dopiero pod koniec wciskając
    to co zostało i ratować ręcznym, w ten sposób dajesz też trochę odpocząć
    tym biednym hamulcom.
    Co polecam? Lawetę. Przejechałem się po mieście z pękniętym układem,
    wjechałem też na trasę toruńską w DC, przejechałem spory jej kawałek i
    uważam, że była to najgłupsza rzecz jaką w życiu zrobiłem. A zrobiłem
    ich sporo. Nie ma co udawać chojraka i lepiej wtedy zapłacić za lawetę.
    Oczywiście najlepiej do takiej sytuacji nie dopuścić, ale różnie się zdarza.

    Pzdr
    --
    Kudłaty