  • 21. Data: 2009-03-21 12:42:28
    Temat: Re: Pendrive 16GB - prośba o poradę...
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Mrozny Gandi napisal(a):

    > zastanawiam się nad kupnem pamieci USB 16GB. Glownym kryterium jest szybkosc
    > transferu. Wybiorę najprawdopodobniej jednego z dwóch poniżej:
    > - OCZ 16GB Rally2 (zapis 15MB/s; odczyt 28MB/s)
    > - Corsair Voyager GT (zapis 21MB/s; odczyt 34MB/s)
    > Ktorego z nich polecalibyscie, ktory jest lepszy? Po predkosci transferow
    > lepszy jest Corsair, ale czy on rzeczywiscie osiaga takie szybkosci, czy
    > tylko na papierze tak ladnie wyglada? O OCZ naczytalem sie duzo pochlebnych

    przy okazji odradzam PQI. Mam takiego leży już nieużywany - mega wolny
    (producent deklarował 15MB/s, nigdy powyżej 200kB/s nie wyszedłem). Do
    tego po pewnym czasie znikły wszystkie dane, a później regularnie
    zmieniał nazwy plików i kaszanił. Dane odzyskałem - nawet kupiłem do
    tego soft (jak komuś padnie to mogę odzyskać).

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 22. Data: 2009-03-21 13:05:27
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Zbylut pisze:
> [...]
    > zmieniał nazwy plików i kaszanił. Dane odzyskałem - nawet kupiłem do
    > tego soft (jak komuś padnie to mogę odzyskać).

    To przepłaciłeś.

  • 23. Data: 2009-03-21 14:16:31
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Zbylut pisze:
    > przy okazji odradzam PQI. Mam takiego leży już nieużywany - mega wolny
    > (producent deklarował 15MB/s, nigdy powyżej 200kB/s nie wyszedłem).

    To musiał być uszkodzony albo sam pendrive, albo kontroler.
    Owszem - pendrive bywają wolniejsze niż deklaruje producent, ale nawet
    najtańsze, noname badziewia nie schodzą raczej poniżej ~5 MB/s w
    odczycie i 2 MB/s zapis przy kontrolerze USB 2.0, przy 1.1 nie powinno
    spaść poniżej tych 900 KB/s. Oczywiście rpzy dużych plikach, a nie całej
    masie bardzo małych - wtedy zapis potrafi spaść i do kilkudzesięciu KB/s
    - taka "uroda" typowej pamięci flash.

    > Do tego po pewnym czasie znikły wszystkie dane, a później regularnie
    > zmieniał nazwy plików i kaszanił.

    To tylko potwierdza, że albo pendrive, albo kontroler były uszkodzone.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 24. Data: 2009-03-21 16:01:05
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Kamikazee napisal(a):

    > To przepłaciłeś.

    a to czemu?

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 25. Data: 2009-03-21 18:24:04
    Temat: Re: Pendrive 16GB - pro?ba o poradę...
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 20 marca 2009 (19:06:33) napisano:

> [...]
    > - OCZ 16GB Rally2 (zapis 15MB/s; odczyt 28MB/s)
    > - Corsair Voyager GT (zapis 21MB/s; odczyt 34MB/s)

    Tak się tylko spytam kontrolnie - czy na pewno wysokie prędkości
    zapisu/odczytu są Ci potrzebne? Bo w wielu zastosowaniach nie mają po
    prostu większego znaczenia - wtedy po prostu kupuje się pena tańszego
    lub ładniejszego...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 26. Data: 2009-03-22 09:46:15
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Michal Bien napisal(a):

    > To tylko potwierdza, że albo pendrive, albo kontroler były uszkodzone.

    pewnie pendrive, bo teraz mam kingston i działa szybko i bez problemów

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 27. Data: 2009-03-22 12:22:20
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Zbylut pisze:

    > a to czemu?

    Są darmowe programy do odzyskiwania danych
    TestDisk - odzyskiwanie zamaznych partycji
    PhotoRec - odzyskawanie plików z dysków twardych
    Licencja: Opensource
    http://www.cgsecurity.org/

    NTFS Undelete
    Licencja: Freeware
    http://www.ntfsundelete.com/

    Restoration
    Licencja: Freeware
    http://www.softpedia.com/

    Recuva
    Licencja: Freeware
    http://www.recuva.com/

    Undelete Plus
    Licencja: Freeware
    http://www.undelete-plus.com/

    Recover Files
    Licencja: Freeware
    http://www.undeleteunerase.com/

    FreeUndelete
    Licencja: Freeware do użytku prywatnego
    http://www.officerecovery.com/

    Zero Assumption Digital Image Recovery
    Program do odzyskiwania zdjęć.
    Licencja: Freeware/Shareware
    http://www.z-a-recovery.com/

    Aktualizacja
    UndeleteMyFiles
    Licencja: Freeware
    http://seriousbit.com/

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 28. Data: 2009-03-22 20:21:25
    Temat: Re: Pendrive 16GB - pro???????????????
    Od: ant <a...@n...tld>

    Mrozny Gandi wrote:
    > transfery). Chcialbym przenosic m.in backupy baz danych, gdzie
    > niejednokrotnie przekraczaja kilka GB, dlatego 16 wydaje mi sie optymalne do

    Stawiam na to, że szybko zrezygnujesz z wykorzystania
    pendrivea do w/w celu 8-) Sporadycznie - owszem, ale notorycznie - wątpię.
    No chyba, że jesteś skrajnym masochistą ;-)

  • 29. Data: 2009-03-23 01:37:09
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Radosław Sokół ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > Pytanie: po co?

    Dobre pytanie - zważywszy ceny dysków twardych i kontrolerów
    IDE/SATA-->USB lub po prostu dysków zewnętrznych :)
    Dla przykładu: http://tinyurl.com/cen867
    250GB/320 zł vs. 16GB/270 zł - ja nie mam pytań... 50 zł to można
    dołożyć do czegoś opłacalnego po mojemu ;)

    Pzdr, OMSON

  • 30. Data: 2009-03-23 08:13:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.03.2009 02:37, OMSON pisze:
    > Dobre pytanie - zważywszy ceny dysków twardych i kontrolerów
    > IDE/SATA-->USB lub po prostu dysków zewnętrznych :)

    Wiesz, nie zawsze cena jest najważniejsza. Pen-drive ma zawsze
    tę przewagę nad dyskiem twardym, że jest znacznie mniejszy,
    lżejszy i bardziej odporny mechanicznie. Czasem warto za to
    wyraźnie przepłacić.

    Moje pytanie dotyczyło samej pojemności. Jeżeli w jakimś
    zastosowaniu jest ona *faktycznie* potrzebna, to pen-drive
    się po prostu nie sprawdzi z powodu swoich cech technicznych.

    A tam, gdzie się nie sprawdzi, dysk twardy na pewno da sobie
    radę. I - jak zauważyłeś - jest przy tym dodatkowo tani. Nie
    wolno też jednak zapominać o wadach dysków.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |