  • 1. Data: 2009-03-20 16:01:27
    Temat: Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zaczalem przymierzac sie do 24 calowego monitora - na półce w sklepie
    wszyskie - imponuja rozmiarem ekranu w porownianiu z moja obecna 17 ale
    zaczalem sie zastanawiac. W przypadku telewizorow przy duzych ekranach
    nie mozna siedziec zbyt blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do
    malego pomieszczenia mija sie z celem - czy podobnie nie bedzie z
    monitorami ?

    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-20 16:06:40
    Temat: Re: Czy monitor moze byc zbyt duzy ?
    Od: Maciej Rogacki <m...@g...com>

> [...]
    > nie mozna siedziec zbyt blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do
    > malego pomieszczenia mija sie z celem - czy podobnie nie bedzie z

    Moim zdaniem wszystko zależy od tego jak blisko będziesz siedział od
    tego monitora
    W tej chwili posiadam 20,1' LCD i siedzę w odległości około 70-80cm od
    ekranu.
    Nie męczy nawet bardzo długie siedzenie przy komputerze za pewnie
    dlatego że
    teraźniejsze monitory dużo mniej szkodzą niż jak wspomniałeś TV
    zwłaszcza CTR ;)
    Wiec sądzę ze nie powinno ok ;)

  • 3. Data: 2009-03-20 16:25:33
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Mam na biurku 22" "panoramę" i wcale nie jest za duża. Teraz kupowałbym
    min. 24", ale wtedy ceny były znacznie wyższe...

    g.

  • 4. Data: 2009-03-20 16:40:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W przypadku telewizorow przy duzych ekranach nie mozna siedziec zbyt
    > blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do malego pomieszczenia mija
    > sie z celem - czy podobnie nie bedzie z monitorami ?

    TV - ogladasz calosc obrazu, w monitorze patrzysz na okienko, lub na jakis
    szczegol. Zalezy nad czym pracujesz na kompie. Jesli ma to byc cos w
    rodzaju media center, to Twoje watpliwosci sa sluszne, w kazdym innym juz
    nie. 24" to dobry wybor, 2 kartki A4 beda w realnym rozmiarze na takim
    wyswietlaczu.
    Przy wielkich matrycach TN moznaby sie jeszcze zastanawiac czy siedzac
    blisko, katy patrzenia na obszary oddalone nie beda za duze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2009-03-20 17:42:02
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Ciekawe kiedy użytkownicy dadzą wmówić sobie
    przez producentów że monitor ma mieć wielkość 2-3m?

    Nie potrafią konkurować jakością (bo podnoszenie jej
    znacząco podnosi cenę) to konkurują wielkością.

    A klienci łykają.

    Ile treści chcecie zmieścić na raz na ekranie?
    Kartka A4 to już mało (17" pivot) teraz juz mieszczą się 2 kartki.
    Ale 4 kartki to byłoby jeszcze lepiej nie? :))

  • 6. Data: 2009-03-20 18:17:04
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Tomek Banach pisze:

> [...]
    > nie mozna siedziec zbyt blisko i wstawianie zbyt duzego telewizora do
    > malego pomieszczenia mija sie z celem - czy podobnie nie bedzie z

    Jak tylko masz miejsce na biurku by upchnąć 24" bierz i nawet się nie
    zastanawiaj - już z 50 cm wygodnie się pracuje. Miałem dokładnie takie
    same wątpliwości jak Ty biorąc 22" - doszedłem do wniosku, że nie obejmę
    wzrokiem bez "biegania na boki" 16:10 24".
    22" LCD po przesiadce z 17" CRT 4:3 wydawał się przez pierwsze
    dwa tygodnie wielki, potem się przyzwyczajasz, teraz jakbym mógł
    wziąłbym jednak 24" - czasami brakuje powierzchni roboczej. I to
    twierdzą praktycznie wszyscy znajomi, którzy wzięli 22" a nie 24".
    Problem z ogarnięciem wzrokiem byłby przy standardowo oddalonym
    monitorze pewnie od 26" w górę.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 7. Data: 2009-03-20 18:17:42
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-20 18:42, Użytkownik michalek napisał:

    > Ile treści chcecie zmieścić na raz na ekranie?
    > Kartka A4 to już mało (17" pivot) teraz juz mieszczą się 2 kartki.
    > Ale 4 kartki to byłoby jeszcze lepiej nie? :))

    Ale to musi być panorama i te 4 kartki mają być
    jedna obok drugiej. :-)
    Bo panorama jest wszak najlepszejsza. :-)))

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-03-20 18:31:56
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    michalek pisze:

    > Ciekawe kiedy użytkownicy dadzą wmówić sobie
    > przez producentów że monitor ma mieć wielkość 2-3m?

    Że tak z odrobiną ciekawości spytam - przed jakiej wielkości
    monitorem i jakiego typu siedzisz stale w domu? Tylko odpowiedz szczerze!

    > Nie potrafią konkurować jakością (bo podnoszenie jej
    > znacząco podnosi cenę) to konkurują wielkością.
    > A klienci łykają.

    Co łykają? Ludzie biorą monitory na jakie ich stać i do czego
    potrzebują. Zawsze bawiły mnie wynurzenia tych ludzi piejących nad
    PVA/MVA itp. o jakości filmów itp. Wyjaśnijmy sobie jedno - IMHO monitor
    komputerowy podłączony do peceta praktycznie nie nadaje się do filmów,
    chyba że ma to być niewspółmiernie drogie i składać do tego ODDZIELNY
    komputer by w tle nie hałasował wentylator w zasilaczu (pasywny kosztuje
    i blisko ~1000 zł), nie wibrował dysk (spójrz na ceny dysków SSD o
    rozsądnej pojemności rzędu 64 GB) itp. No i stanowisko robocze zazwyczaj
    jest tak urządzone, że nadaje się do pracy, a nie oglądania filmów itp.
    Od tego jest wygodna kanapa, pilo, stacjonarny sprzęt audio i wideo oraz
    właśnie wielki wyświetlacz - mógłby do 1080p mieć i te wspomniane 2
    metry przekątnej, jeśli kogoś stać i ma odpowiednio duże pomieszczenie.
    To już byłaby pewna namiastka kina, bo nawet współczesnym 42" jednak
    sporo brakuje w odbiorze do warunków dobrego kina.
    A jeśli mówimy o grafikach, to dobre monitory 22-24" kosztują
    i 6 kzł + soft graficzny za drugie tyle, albo i więcej. Za to te
    pogardzane TNki na szybkich matrycach doskonale nadają się do typowych
    zastosowań typu praca z tekstem oraz sporadyczne pogranie w szybkie gry
    - u mnie nieśmiertelnie TeamFortess2.

    > Ile treści chcecie zmieścić na raz na ekranie?
    > Kartka A4 to już mało (17" pivot) teraz juz mieszczą się 2 kartki.
    > Ale 4 kartki to byłoby jeszcze lepiej nie? :))

    Nie wiem czy 4 kartki, ale właśnie dziś kląłem na siebie, za to 22" a
    nie 24" bo nie mieścił mi się obszar roboczy - odpalone w pionie
    3 konsole - jedna do dnet GPU, druga dnet CPU i trzecia do sterowania
    i pracy + parametry środowiskowe przez aticonfig w pętli. Na 22" mieści
    się 2,5 konsoli przy rozsądnej rozdzielczości i wielkości liter -
    brakuje w poziomie tych właśnie ~240 pixeli do typowego FullHD 24".
    :P

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 9. Data: 2009-03-20 18:50:36
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 19:31:56 +0100, Michal Bien napisał(a):

> [...]
    > komputer by w tle nie hałasował wentylator w zasilaczu (pasywny kosztuje
    > i blisko ~1000 zł), nie wibrował dysk (spójrz na ceny dysków SSD o

    Nie trzeba pasywnego, np. be-quiet!'a nie usłyszysz podczas oglądania
    filmu, nawet jak na filmie będą tylko szepty. SSD też nie jest potrzebne,
    wystarczy np. WD GP na elastycznym mocowaniu (Sharkoon Vibe-Fixer I). Można
    też taniej i też będzie bardzo cicho.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2009-03-20 18:57:23
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    GLaF pisze:

> [...]
    > wystarczy np. WD GP na elastycznym mocowaniu (Sharkoon Vibe-Fixer I). Można

    Zależy jaki kto ma słuch. Mi tam przeszkadza PRZY FILMACH nawet ten
    jednostajny, niski szum, tak samo jak praca SILNIKA HDD - tego nie da
    się wyeliminować mocowaniem. No i pozostaje problem pilota/kanapy oraz
    wielkości ekranu + jego umiejscowienia - zazwyczaj na biurku, czyli wysoko.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938