  • 11. Data: 2009-03-20 21:23:57
    Temat: Re: Pendrive 16GB - prośba o poradę...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Mrozny Gandi" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gq0u72$hrh$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Te 32 GB to było czysto teoretycznie, bo zgadzam sie z Toba, ze nie ma
    > sensu kupowac pen-dr. 32 i wiecej (gdzie ceny sa koszmarne). Poza tym
    > jesli juz ktos musi przenosic na raz tyle danych to chyba lepszy jest
    > juz przenosny dysk twardy (chociazby zdecydowanie lepszy stosunek
    > cena/ilosc GB, transfery). Chcialbym przenosic m.in backupy baz danych,
    > gdzie niejednokrotnie przekraczaja kilka GB, dlatego 16 wydaje mi sie
    > optymalne do takich potrzeb.

    Masz jakiś aparat cyfrowy? Kup do niego kartę 16GB, 32GB, czy ile tam
    potrzebujesz i czytnik przekształcający to w pen-a. Karty SanDiska są np.
    czasami sprzedawane z takim czymś w komplecie. Na codzień będziesz miał
    pojemnego pendrive-a, a na okazje typu wyjazd na wakacje pojemna karta do
    aparatu się przyda.

  • 12. Data: 2009-03-20 21:51:44
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > np. czasami sprzedawane z takim czymś w komplecie. Na codzień będziesz
    > miał pojemnego pendrive-a, a na okazje typu wyjazd na wakacje pojemna

    Trochę dziwne to co piszesz. Sprawdzone w praktyce czy teoretyzujesz?
    Po pierwsze jakie aparaty amatorskie (a nie lustrzanki z trybem RAW na
    CF) widzą takie duże karty MicroSD (bo małe wymiarowo i adapter sugeruje
    microSD właśnie).
    Po drugie nawet jeśliby aparat ją rozpoznawał to microSD powyżej 8 GB
    są niewspółmiernie drogie i w PL trudno dostępne.
    Po trzecie i chyba najważniejsze - karty microSD z jakimi się spotkałem
    były bardzo wolne, rzędu 5-6 MB/s w zapisie, 12-14 MB/s odczyt. A mowa
    była o _szybkim_ rozwiązaniu.

    P.S.
    Uważam że te małe adaptery - czy to Kingston, Sandisk czy nawet te
    dołaczane teraz przez Erę do starterów TakTak to bardzo fajna sprawa
    - wystaje ~1 cm z portu i trudno taki pendrive wyłamać, ale przy tych
    szybkościach nadają się one do normalnej pracy z kartami 1-4 GiB, raczej
    nie większymi.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 13. Data: 2009-03-20 22:17:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

    > Po pierwsze jakie aparaty amatorskie (a nie lustrzanki z trybem RAW na
    > CF) widzą takie duże karty MicroSD (bo małe wymiarowo i adapter sugeruje

    Nie widziałem jeszcze aparatu na microSD, nie mówię, że nie ma, ale
    aparat to nie tylko kompakt wchodzący do torebki.

> [...]
    > Po trzecie i chyba najważniejsze - karty microSD z jakimi się spotkałem
    > były bardzo wolne, rzędu 5-6 MB/s w zapisie, 12-14 MB/s odczyt. A mowa

    Coś się do tych kart microSD uczepił? Myślę, że ich głównym
    zastosowaniem to są komórki i mp3 playery.

> [...]
    > - wystaje ~1 cm z portu i trudno taki pendrive wyłamać, ale przy tych
    > szybkościach nadają się one do normalnej pracy z kartami 1-4 GiB, raczej

    A ten znowu swoje. Myślałem o kartach CF, a w szczególności o SD, bo
    jest to standard stosowany już chyba we wszystkich nowych aparatach. Nawet
    FUJI i OLYMPUS już się nawróciły.

    Mowiłem o czymś takim:

    <http://www.allegro.pl/item576539699_czytnik_kart_sd
    _mmc_sdhc_usb_2_0_pendrive.html>

    a w szczególności takim:

    <http://www.allegro.pl/item580569074_sandisk_sdhc_4g
    b_ultra_ii_15_mb_s_czytnik_24h.html>

    czy też takim:

    <http://www.allegro.pl/item586571751_szybki_profesjo
    nalny_lexar_sdhc_4gb_x133_czytnik.html>

  • 14. Data: 2009-03-20 22:24:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Marcin Wasilewski pisze:

    Tytułem uzupełnienia....

    > Trochę dziwne to co piszesz. Sprawdzone w praktyce czy teoretyzujesz?

    W praktyce. Sam stosuje i mam kilka czytników SDHC w szufladzie, które
    były dołączane w komplecie do kart Sandisk SDHC Ultra III. Mam 3 karty SDHC
    16GB, które używam do aparatu i netbooka (Asus eee). A poza sezonem często
    "przeistaczają" się one w pen-y i uważam, że jest to całkiem wygodne
    rozwiązanie.

    > Po pierwsze jakie aparaty amatorskie (a nie lustrzanki z trybem RAW na
    > CF)

    Patrz, a ja zawsze myślałem, że lustrzanki też są amatorskie. Poza tym
    tryb RAW jest dostępny w całkiem sporej ilości komapków.

> [...]
    > - wystaje ~1 cm z portu i trudno taki pendrive wyłamać, ale przy tych
    > szybkościach nadają się one do normalnej pracy z kartami 1-4 GiB, raczej

    Powoli dochodzę do wniosku, że jedyny aparat który posiadasz to ten w
    komórce i nie możesz sobie wyobrazić, że istnieją aparaty na zwykłe karty
    SD, ba prawdopodobnie jest ich nawet najwięcej.

  • 15. Data: 2009-03-20 22:37:17
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Nie widziałem jeszcze aparatu na microSD, nie mówię, że nie ma, ale
    > aparat to nie tylko kompakt wchodzący do torebki.

    A adaptery na pełnowymiarowe i miniSD widziałeś? Jak to ma służyć jako
    pendrive to takie czytniki-grzmoty wyeliminowane są z zasady - jeśli coś
    obok jest wpięte w USB to taki czytnik będzie niemożliwy do podłączenia.
    No chyba że ma nosić ze sobą jeszcze kable albo i hub.
    Najważniejsza sprawa, ważniejsza od wymiarów - szybkość!
    Mowa była o SZYBKIM pendrive. Nie pytano o karty do aparatu na wakacje,
    a o szybki penndrive. A te karty są po prostu wolne, w szczególności
    przy zapisie. A szybkie CF + adapter to już robi się prawie wielkości
    małego HDD, poza tym jednak stosunkow mało ludzi zabiera "na wakacje"
    (pół)profesjonalną lustrzankę na CF, a nawet jeśli to nie robi
    oszczędności na kartach, bo to trochę inny przedział cen.

    > Coś się do tych kart microSD uczepił? Myślę, że ich głównym
    > zastosowaniem to są komórki i mp3 playery.

    Bo jeśli ma być wygodny w użyciu adapter+karta jako pendrive, to nic
    większego niż microSD nie wchodzi w rachubę.

    > A ten znowu swoje. Myślałem o kartach CF, a w szczególności o SD,

    To CF czy SD. Bo to zupełnie co innego!

    > jest to standard stosowany już chyba we wszystkich nowych aparatach.
> [...]

    No i? Jaki to ma związek z szybkimi pendrive? Pezez szybki rozumiem >30
    MB/s odczyt, >20 MB/s zapis.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 16. Data: 2009-03-20 22:47:34
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > karty SDHC 16GB, które używam do aparatu i netbooka (Asus eee). A poza
    > sezonem często "przeistaczają" się one w pen-y i uważam, że jest to

    Dalej nie rozumiesz. Jeszcze raz - SZYBKIE!
    Ile te karty wyciągają w zapisie/odczycie?

    > Patrz, a ja zawsze myślałem, że lustrzanki też są amatorskie.

    A ktoś twierdzi że nie. Mowa była jednak o szybkich pendrive/ kartach i
    lustrzankach z CF, używanie tych kart jako pendrive nie jest jednak
    wcale wygodne. Poza tym to co starasz się wpierać w brzuch pt.
    karta z adapterem ma też inne wady - np: całkiem sporo płyt głównych nie
    potrafi zabootować z takiego adaptera z CF (nie widzi pamięci albo
    wiesza się na etapie detekcji). Z bootowaniem tych płyt z typowego
    pendrive nie ma najmniejszych problemów, a taka funkcja wobec
    popularności dystrybucji narzędziowych/ratunkowych przystosowanych do
    startu nie tylko z CD, ale też z dużo poręczniejszej pamięci USB jest
    istotna dla wielu ludzi mających jakie takie techniczne przygotowanie.

    > Powoli dochodzę do wniosku, że jedyny aparat który posiadasz to ten w
    > komórce i nie możesz sobie wyobrazić, że istnieją aparaty na zwykłe
    > karty SD, ba prawdopodobnie jest ich nawet najwięcej.

    To się grubo mylisz, natomiast ja dochodzę coraz bardziej do wniosku,
    że nie wiesz/pamiętasz o co pytano w wątku.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 17. Data: 2009-03-20 23:29:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > obok jest wpięte w USB to taki czytnik będzie niemożliwy do podłączenia.
    > No chyba że ma nosić ze sobą jeszcze kable albo i hub.

    No patrz, zaglądam do szuflady, wyciągam i długie to jest na 7 cm,
    szerokie na 2,8 cm i grube
    na 0,8 cm. Faktycznie grzmot.

> [...]
    > Mowa była o SZYBKIM pendrive. Nie pytano o karty do aparatu na wakacje,
    > a o szybki penndrive. A te karty są po prostu wolne, w szczególności

    Zapis 15 MB/sek to już w sumie standard wsród kart SDHC poważniejszych
    producentów.
    Jak chcesz wydać trochę więcej to kartę z prędkością zapisu 30 MB/sek. też
    kupisz.

    A szybkie CF + adapter to już robi się prawie wielkości

    > małego HDD,

    Nie przesadzaj. Karta jaka jest każdy wie, a czytnik ma... sięgam do
    szuflady... długość 8 cm, szerokość 2,2 cm i grubość 0,8 cm. Kartę wkłada
    się z boku.

    > poza tym jednak stosunkow mało ludzi zabiera "na wakacje"
    > (pół)profesjonalną lustrzankę na CF, a nawet jeśli to nie robi
    > oszczędności na kartach, bo to trochę inny przedział cen.

    To chyba mówisz o takich wakacjach jak płaszczenie dupy na plaży, a
    wieczorem piwko i dyskoteka. Wtedy faktycznie lustrzanka jest niewskazana bo
    i do wody strach wejść, a i po porannym kacu można mieć problem co się stało
    z aparatem.
    Ja raczej obracam się wśród ludzi, którzy preferują czynny wypoczynek -
    łażenie po górach, zwiedzanie ciekawych miejsc, jakieś plenerki
    fotograficzne.

    > Bo jeśli ma być wygodny w użyciu adapter+karta jako pendrive, to nic
    > większego niż microSD nie wchodzi w rachubę.

    Pozwól, że będę innego zdania.

    _mmc_sdhc_usb_2_0_pen
    b_ultra_ii_15_mb_s_cz
    nalny_lexar_sdhc_4gb_

    > No i? Jaki to ma związek z szybkimi pendrive? Pezez szybki rozumiem >30
    > MB/s odczyt, >20 MB/s zapis.

    Taki, że karty SDHC wcale wolniejsze nie są. Nie mówię, że każdy czytnik
    za 2,99 zł z najtańszą kartą z allegro tyle wyciągnie, tym niemniej mój
    czytnik SadDiska z kartą 30MB/sek do tych prędkości się zbliża. Uważam, że
    jeśli ktoś ma dużo sprzętu na karty SD (aparat, laptop, jakaś nawigacja, czy
    palmtop) to jest to sensowniejsza inwestycja niż duży pendrive. Powiedzmy
    dużo bardziej uniwersalna.

  • 18. Data: 2009-03-20 23:42:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Marcin Wasilewski pisze:

    > Dalej nie rozumiesz. Jeszcze raz - SZYBKIE!
    > Ile te karty wyciągają w zapisie/odczycie?

    http://www.sandisk.com/Products/Item(2687)-SDSDX3-01
    6G-A31-SanDisk_Extreme_III_SDHC_16GB.aspx
    http://www.lexar.pl/page/5/id3/5

> [...]
    > wiesza się na etapie detekcji). Z bootowaniem tych płyt z typowego
    > pendrive nie ma najmniejszych problemów.

    No bez jaj. Jeszcze nie spotkałem się z tym aby jakaś płyta miała
    jakikolwiek problem z takim duetem. Ty zaś rozumiem używasz takiego
    rozwiązania na porządku dziennym i możesz taką opinię wyrazić. Tylko te
    przeświadczenie mąci myśl, że ty dopiero dzisiaj się o takim rozwiązaniu
    dowiedziałeś, a już wiesz, że jest be.

> [...]
    > startu nie tylko z CD, ale też z dużo poręczniejszej pamięci USB jest
    > istotna dla wielu ludzi mających jakie takie techniczne przygotowanie.

    I masz dowody, że taki czytnik i karta SDHC jest przez system widziana
    inaczej niż pendrive. Żałosne.

    > To się grubo mylisz, natomiast ja dochodzę coraz bardziej do wniosku,
    > że nie wiesz/pamiętasz o co pytano w wątku.

    O pendrive, a ja wskazuje rozwiązanie bardziej uniwersalne, czy to źle?

  • 19. Data: 2009-03-21 09:31:11
    Temat: Re: Pendrive 16GB - pro???????????????
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Mrozny Gandi pisze:
    > transfery). Chcialbym przenosic m.in backupy baz danych, gdzie
    > niejednokrotnie przekraczaja kilka GB, dlatego 16 wydaje mi sie optymalne do
    > takich potrzeb.

    1) Backupy baz danych często mają pliki ponad 2 GiB lub na-
    wet 4 GiB. FAT32 Ci takich plików nie pozwoli zapisać.
    NTFS z kolei nie nadaje się na pen-drive za bardzo.

    2) Pen-drive nie lubią zapisywania dużych ilości danych.
    Nie nadają się zatem do *przenoszenia* informacji. To
    nośniki do przechowywania dużej ilości często czytanych,
    a rzadko modyfikowanych danych (ot, taki podręczny maga-
    zyn na prezentacje, arkusze z ocenami czy coś w tym
    stylu).

    3) Polecam jednak magnetycznyc dysk twardy USB do tego zasto-
    sowania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 20. Data: 2009-03-21 11:40:38
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > Ja raczej obracam się wśród ludzi, którzy preferują czynny wypoczynek -
    > łażenie po górach, zwiedzanie ciekawych miejsc, jakieś plenerki

    Coraz mniej podoba mi się ta i inne impertynencje, w twoich postach
    (nie ma sensu odpowiadać na każdą z osobna). Przy pierwszej myślałem że
    to "wypadek przy pracy" i się po prostu zagalopowałeś, ale nie - robisz
    to konsekwentnie. Nic o mnie nie wiesz i wpierasz mi jakieś dziwne
    teorie nt. spędzania wolnego czasu, jaką mam styczność ze sprzętem
    fotograficznym, czego używam i co wiem. Jednocześnie masz chyba silną
    potrzebę pokazania jak spędzasz czas i w jakim środowisku się obracasz,
    co nie ma żadnego związku z zadanym pytaniem i ściąga tylko wątek na
    inne tematy i podgrzewa atmosferę. Oby to nie było tylko budowanie ego
    przed komputerem, jak to często bywa.

    Pytanie w wątku było o wybór konkretnego PENDRIVE
    OCZ 16GB Rally2 (zapis 15MB/s; odczyt 28MB/s) bądź Corsair Voyager GT
    (zapis 21MB/s; odczyt 34MB/s). Jak wygląda sprawa z produktami Corsair
    napisałem, równocześnie sugerując raczej mniejszy pendrive i oszczędny
    prądowo HDD 2,5" jako lepsze rozwiązanie (niezależnie pisał o tym też
    Radosław Sokół).

    A ty wyskakujesz z pasującą konkretnej osobie w specyficznych
    zastosowaniach koncepcją nieporęcznych (dylematy w stylu czy np: będzie
    wpięta mysz USB czy taki wielgachny adapter przy 2 portach USB obok
    siebie) i mających problemy z bootowaniem czytników kart SD (pamięć
    masowa to nie tylko przenoszenie dokumentów i podłączanie do
    działającego systemu jako general mass storage - przy szybkiej w
    odczycie często potrzebna jest również jako nośnik dystrybucji typu live
    (świat nie zaczyna się i nie kończy na windows i SRC) - tu czasami są
    problemy z bootowaniem z adapterów systemu przez bios części płyt
    głównych bez problemuy startującymi z klasycznych pendrive - choćby tymi
    bundlowanymi przez Kingstona z kartami microSD. Z tego względu np:
    lepsze są IMHO np: mikro pendrive jak SonyVault czy te nowe Kingstona
    mini. Z pierwszymi nie miałem probelmu z bootowaniem na żadnej płycie,
    o ile tylko potrafi zabootować z USB, a trochę różnych komputerów w ten
    sposób startowałem - problemy mają najczęściej starsze desktopy.
    No i pozostaje kwestia wygody - taki mikro pendrive wygodnie nosi się w
    portfelu majac go zawsze przy sobie, z grzmotowatym adapterem
    normalnych SD trzebaby chyba zmienić przyzwyczajenia na XVII-wieczne
    i nosić go nie w portfelu, tylko w mieszku przytroczonym do pasa.
    Ten ostatni akapit jest jednak mocno OT i nie powinien zaistnieć w wątku
    - odpowiedź została udzielona już wcześniej. Z mojej strony EOT - szkoda
    weekendu na prowokacje.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938