  • Data: 2019-07-12 21:14:29
    Temat: Re: Pieszy ma pierwszeństwo przed pasami?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-12 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    > nie sadzisz ze przytaczanie takiego przykładu wobec sprawy o której
    > rozmawiamy to brak szacunku do rozmówcy?

    Skoro piszesz "bogu ducha winien kierowca" gdzie nie możesz się zgodzić
    ani ze mną ani z orzeczeniem sądu, że kierowca złamał wszystkie możliwe
    przepisy to jak rozmawiać? Pieszy w sumie złamał jeden jeden. Mogę
    nawyliczać ale i tak ogarniam to inaczej. Zakładam zawsze, że pieszy nie
    edukuje się wcale w zakresie PoRD, nie ma wyobraźni, nie uważa.
    Generalnie egzekwuje gdzieś sobie prawo włażenia na pasy, bo słyszał że
    ma pierwszeństwo i tyle. To, że ma zachować SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ już nie i
    uważa najczęściej, że jego to nie dotyczy...bo ON ma pierwszeństwo.

    Jeśli zbliżam się do przejścia (czy są światła czy nie) zwalniam i od
    tego zaczynam, bo jest to PODSTAWA. Im więcej ludzi przy przejściu, to
    jadę wolniej (ale bez przesady). Wiele razy w mieście zdarza się że ktoś
    nagle "wyrwie" na czerwonym, bo mu tramwaj spierdoli i nie zdąży. To dla
    mnie normalny stan, że tak jest i MAJĄC TAKĄ WIEDZĘ nie będę udawał że
    nie miałem wyobraźni i nie mogłem przewidzieć. Mogłem. Nie dość że mam
    więcej czasu na reakcję to również na ocenę. Pieszy też ma większe
    szanse. Inaczej pisząc, jako kierowca, zmniejszam ryzyko wystąpienia
    kolizji z pieszym i nie kosztuje mnie to więcej czasu ani więcej
    adrenaliny. Zwyczajnie te kilka nanosekund czy 5 sekund dojadę później
    na miejsce, chociaż i tak wiem, że na najbliższych światłach (mowa o
    mieście) postoję dłużej niż wymagało zwolnienie przed przejściem.

    W sumie podobnie postępują kierowcy w przypadku zielonego światła czy
    znaku P-14, znaczy uważają, że skoro mają pierwszeństwo, to nie muszą
    zachować szczególnej ostrożności bo zachować ją muszą ci, co mają
    czerwone czy A-7 i zapierdalają przez skrzyżowanie na pełnej kurwie:]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>