    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 17 Feb 2016 08:28:32 -0800 (PST)
    Subject: Re: Plan Morawieckiego
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 16:10:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > No bo one to juz maja :-)

    Nie dopisałem że trzeba to mieć nie od tygodnia tylko od setek lat.

    > Poza tym one tez wytyczaja - kto niby daje doplaty do wiatrowej czy
    > solarnej energetyki, kto podnosi normy spalin w samochodach itp.

    Jak się ma dużo kasy to się można bawić w eksperymenty i takie narzędzia uprawiania
    polityki, których inni nie mają. Nazwij to sobie na przykład wojną hybrydową i nagle
    wiele rzeczy staje się jasnych.

    > No i jak myslisz - czy uczciwe zasady wystarcza, aby pol produkcji nie
    > wynioslo sie do Chin, czy obudzimy sie z reka w nocniku ?

    Nie wystarczą, trzeba mieć jeszcze szczęście. Na które rząd wpływu nie ma. Oczywiście
    szczęściu można pomóc, na przykład dyplomacją itd, ale jak ktoś nie potrafi się
    rządzić u siebie, to i w świecie niewiele ugra.

    Taki sobie przykład. Polskie uczelnie (czyli rząd) produkują absolwentów komplenie
    nie takich jakich potrzebuje polski przemysł. Można powiedzieć że problem niewielki,
    bo ci ludzie znajdą sobie pracę tak czy inaczej, płatną w różnych walutach, ważne
    żeby dało się za to kupić bilet w Ryanairze na Wielkanoc. Nawet ktoś tam czasem liczy
    jaki to daje procent PKB w UK, Niemczech itd. Wystarczyłoby żeby te uczelnie (czyli
    rząd) zaczęły produkować ludzi bardziej potrzebnych u nas i nagle te liczby się
    pojawią w naszych księgach, a nie czyichś tam. Tylko że wiesz, niedasię. No więc
    mogłoby się zdawać że (świadomie lub nie) wytwarzamy towar o wielkiej wartości dla
    Brytoli albo Niemców. Dla polityki zagranicznej taki towar to as w rękawie. No więc
    powiedz co nasza dyplomacja ugrała tym asem. Odnoszę wrażenie że oni nawet nie wiedzą
    że go mają. Owszem, granie diasporą to niełatwa gra, ale przypomnę takich mistrzów
    jak Izrael, Rosja, Chiny- oni potrafią z powodzeniem.