  • 21. Data: 2018-06-08 14:58:50
    Temat: Re: Płyta główna lapka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 08.06.2018 o 12:58, Janusz pisze:

    >https://www.flickr.com/photos/154223859@N03/2879678
    6248/in/dateposted-public/

    Ale to chyba dlatego, ze LM331 jest dosc czuly.
    Dzisiaj byle miernik ma zakres 200mV i pokazuje pojedyncze mV -
    powinien wystarczyc.

    A w ogole to podpiac zasilacz z ograniczeniem napiecia i pradu do paru
    A i po chwili uszkodzony element sam sie wylutuje z plytki :-)

    J.

  • 22. Data: 2018-06-08 22:44:51
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 08.06.2018 =?UTF-8?B?UGF3ZcWCIFBhd8WCb3dpY3o=?= <p...@w...up.wroc> napisał/a:

> [...]
    > napięcia na rezystancji ścieżek, jest tam nawet schemat "szukacza".
    > Zrobiłem go, jest bardzo prosty. To działa :-)

    Tu było prościej - płytka z kilkudziesiącioma układami CMOS i
    analogiczną ilościa kondensatorów filtryującychc zasilanie. Podłączona
    pod zasilacz z ograniczeniem prądu (dużym) i obserwacja "co dymi". W 5
    minut znaleziony uszkodzony kondensator. Kamery na podczerwień pod ręką
    nie było. Prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie innej metody naprawy tego
    rodzju płytek.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 23. Data: 2018-06-08 23:14:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > https://www.flickr.com/photos/154223859@N03/28796786
    248/in/dateposted-public/
    Dzięki :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 24. Data: 2018-06-08 23:26:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-08 o 14:58, J.F. pisze:
> [...]
    >>

    > Ale to chyba dlatego, ze LM331 jest dosc czuly.
    > Dzisiaj byle miernik ma zakres 200mV i pokazuje pojedyncze mV - powinien
    No nie bardzo, przeszkadza dużo rzeczy i odczyt pływa.

    > A w ogole to podpiac zasilacz z ograniczeniem napiecia i pradu do paru A
    > i po chwili uszkodzony element sam sie wylutuje z plytki :-)
    Ale może uszkodzić inne układy, więc metoda ryzykowna.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2018-06-09 01:37:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jun 2018 23:26:09 +0200, Janusz napisał(a):
    > Ale może uszkodzić inne układy, więc metoda ryzykowna.

    Jak napiecie bedzie ponizej dopuszczalnego, to nie powinno.

    J.

  • 26. Data: 2018-06-09 13:45:17
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.06.2018 o 14:58, J.F. pisze:
> [...]
    >>

    > Ale to chyba dlatego, ze LM331 jest dosc czuly.
    > Dzisiaj byle miernik ma zakres 200mV i pokazuje pojedyncze mV - powinien

    W praktyce tak średnio to wychodzi :-(
    A tu masz słuchaweczkę od telefonu w uchu i słyszysz zmieniającą się
    częstotliwość. A ucho bardzo dobrze słyszy zmiany częstotliwości :-)

    P.P.

  • 27. Data: 2018-06-09 16:45:22
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 08.06.2018 o 07:03, Leszek K. pisze:

    > To może być dioda zabezpieczająca przed odwrotną polaryzacją napięcia.
    > Mogło ją zewrzeć do zera. Miałem kiedyś podobnie na twardym dysku.

    Transil

  • 28. Data: 2018-06-09 17:11:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2018 09:32:33 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
    > Tak wg. mnie:

    Niestety, moje znakomite hipotezy wzięły w łeb :) Płyta idzie do złomu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2018-06-10 08:43:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Jun 2018 13:45:17 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > W praktyce tak średnio to wychodzi :-(
    > A tu masz słuchaweczkę od telefonu w uchu i słyszysz zmieniającą się
    > częstotliwość. A ucho bardzo dobrze słyszy zmiany częstotliwości :-)

    Ale jak to sie uzywa - przesuwa wzdluz sciezki ?
    Bo jak mam dotknac, puscic, dotknac w innym miejscu - to nie wiem czy
    uslysze drobna zmiane czestotliwosci.

    No chyba, ze na wiekszosci to tylko pyrkal bedzie, a nas interesuja te
    z duzym pradem.

    J.

  • 30. Data: 2018-06-10 08:52:31
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 08:43, J.F. pisze:

> [...]
    > uslysze drobna zmiane czestotliwosci.
    >
    > No chyba, ze na wiekszosci to tylko pyrkal bedzie, a nas interesuja te

    Emiter T2 nie ma stałoprądowego połączenia z masą?