  • 11. Data: 2012-02-28 07:17:27
    Temat: Re: Plyta na Z68 z LPT i IDE / PATA
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Swoją drogą ciekawe jest zachowanie producentów płyt. Całkiem niedawno
    przeglądałem ofertę płyt na Z68 i (w przeciwieństwie do OP) jakoś nie
    zauważyłem płyt z RS232/LPT/PATA. Za to wszystkie te które mają grafikę
    na pokładzie z jakichś niezrozumiałych dla mnie powodów oprócz cyfrowych
    wyjść video mają wyjście analog VGA. A przecież monitorów CRT już chyba
    nikt nie robi. A nawet jeśli robi to na pewno pod inny "target" niż te
    płyty.

  • 12. Data: 2012-02-28 07:41:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "JDX" napisał:

> [...]
    > które mają grafikę na pokładzie z jakichś niezrozumiałych dla mnie
    > powodów oprócz cyfrowych wyjść video mają wyjście analog VGA.

    Gdyż producenci monitorów LCD z jakichś niezrozumiałych dla mnie powodów
    dużą liczbę modeli (zwłaszcza tych z niższej półki) wyposażają tylko w
    wejście analogowe VGA.

    > A przecież monitorów CRT już chyba nikt nie robi.

    Złącze VGA to niestety nie tylko domena monitorów CRT.

    JoteR

  • 13. Data: 2012-02-28 08:01:19
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > wyjść video mają wyjście analog VGA. A przecież monitorów CRT już chyba
    > nikt nie robi. A nawet jeśli robi to na pewno pod inny "target" niż te

    Tylko że Z68 i wyżej nie zawsze jest stosowane do gier :) są też inne
    dziedziny w których szybkie procki są potrzebne i własnie taka wbudowana
    grafa z wyjściem na analogu to ideał np. render-farma gdzie kompy stoją
    sobie jeden obok drugiego i albo są podpięte pod jakiegoś KVM-a z jakimś
    tanim LCD/CRT byle coś zobaczycz bo i tak większość operacji robi się
    poprzez virtualny pulpit.

  • 14. Data: 2012-02-28 08:21:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-28 08:41, JoteR wrote:
    [.....]
    > Gdyż producenci monitorów LCD z jakichś niezrozumiałych dla mnie powodów
    > dużą liczbę modeli (zwłaszcza tych z niższej półki) wyposażają tylko w
    > wejście analogowe VGA.
    Nie wiem jak to jest w przypadku najniższej półki ale jeśli jest tak jak
    piszesz to rzeczywiście powody są *mocno* niezrozumiałe. A z drugiej
    strony te płyty którymi jestem zainteresowany i które mam na myśli to
    średnia półka płyt na Z68 i ich "target" raczej nie pokrywa się z
    "targetem" tandetnych monitorów LCD. :-)

    Chociaż tak sobie pomyślałem, że takie tandetne LCD jedynie z analog VGA
    mogą być używane w starych POS-ach jako zamiennik 9" monochromatycznych CRT.

  • 15. Data: 2012-02-28 08:33:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-28 09:01, Chris wrote:
    [.....]
    > Tylko że Z68 i wyżej nie zawsze jest stosowane do gier :) są też inne
    > dziedziny w których szybkie procki są potrzebne
    Wyobraź sobie, że planuję kupić płytę na Z68 i nawet przez myśl mi nie
    przeszło aby na niej w cokolwiek grać. :-) Nie planuję jej nawet
    podkręcać chociaż może zrobię to w ramach testów i zabaw. :-)

    > i własnie taka wbudowana
    > grafa z wyjściem na analogu to ideał np. render-farma gdzie kompy stoją
    No w miarę przyzwoita wbudowana grafika to dla mnie ideał bo jest cicha,
    tania i potrzebuje mało watów. :-) Ale wyjście analogowe jest zbędne
    ponieważ pracuję na dwóch identycznych monitorach LCD w 1600x1200 każdy
    i gdy jeden z nich mam podłączony przez analog VGA to wyraźnie widać na
    nim spadek jakości (ostrości) obrazu.

  • 16. Data: 2012-02-28 08:42:08
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > przeszło aby na niej w cokolwiek grać. :-) Nie planuję jej nawet
    > podkręcać chociaż może zrobię to w ramach testów i zabaw. :-)

    Mała partyjka w HOMM6 nikomu nie zaszkodzi :)

> [...]
    > ponieważ pracuję na dwóch identycznych monitorach LCD w 1600x1200 każdy
    > i gdy jeden z nich mam podłączony przez analog VGA to wyraźnie widać na

    Tu się zgodzę ale nie wiem czy uda ci się znależć płytę mającą 2 x DVI na
    pokładzie ... trzeba jednak zainwestować w jakąś kartę na PCI-E

  • 17. Data: 2012-02-28 08:43:14
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

> [...]
    > Chociaż tak sobie pomyślałem, że takie tandetne LCD jedynie z analog VGA
    > mogą być używane w starych POS-ach jako zamiennik 9" monochromatycznych

    Powiem ci że sporo jest jeszcze na rynku nowych modeli monitorów LCD
    mających tylko analog ...

  • 18. Data: 2012-02-28 08:57:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-28 09:43, Chris wrote:
    [.....]
    > Powiem ci że sporo jest jeszcze na rynku nowych modeli monitorów LCD
    > mających tylko analog ...
    A to jest dziwne chociażby dlatego, że analog VGA wymaga dodatkowego
    przetwornika analogowo cyfrowego (w postaci oddzielnego układu scalonego
    czy też (najprawdopodobniej) jako część większego układu). A to kosztuje
    kilka dodatkowych centów. :-) A z kolei producenci tandety to chyba
    niejako z definicji starają się ciąć koszta na wszelkie możliwe sposoby. :-)

    W każdym bądź razie nie dziwiłbym się gdyby takie monitory były
    wyposażone jedynie w DVI.

  • 19. Data: 2012-02-28 08:57:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-28 09:42, Chris wrote:
    [.....]
    > Tu się zgodzę ale nie wiem czy uda ci się znależć płytę mającą 2 x DVI
    > na pokładzie ... trzeba jednak zainwestować w jakąś kartę na PCI-E
    Z 2xDVI to się raczej nie uda. Oprócz analog VGA zazwyczaj mają
    DVI+HDMI. Ale są też z DVI+DisplayPort. Ta druga opcja mi odpowiada. A
    ideałem byłoby 2xDisplayPort.

  • 20. Data: 2012-02-28 09:00:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-02-28 09:33, JDX wrote:
    [.....]
    > ponieważ pracuję na dwóch identycznych monitorach LCD w 1600x1200 każdy
    W 1600x1200 to pracowałem gdy miałem 2xCRT. Teraz to hasam w 1920x1200. :-)