eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetPłyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze PCI › Re: Płyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze PCI
  • Data: 2018-09-10 08:49:19
    Temat: Re: Płyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze PCI
    Od: BQB <a...@s...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.09.2018 o 17:36, Sebastian Biały pisze:

    > a) twincat w nowej wersji obsługuje Win10. Może macie ugrade?
    > Wyeliminowało by to najwiekszą wadę tego setupu, czyli zaleznośc od
    > archeologii software.

    Niestety nie mamy

    > b) fieldbus? Jesli tak to podobno sa konwertery fielsbus<->ethernet. Nie
    > uzywałem. Ale eliminuje to drugi problem, zaleznośc od archeologii
    > hardware.

    Wyjście jest na ten plastikowy światłowód i to jest raczej profibus

    > Może warto zainwestować troche czasu i kasy i odciąć ogon starozytych
    > technologii?
    >
    > c) czy ta maszyna jest az tak skomplikowana? Nowsze PLC jej nie popędzą
    > autonomicznie?

    Jest to centrum obróbcze venture3 autonomicznie nie, bo każdą maszynę
    się osobno konfiguruje - osie, rodzaje falowników, miejsce zerowe itd.
    Dosyć dużo tych parametrów początkowych jest i żaden sterownik
    autonomicznie sobie nie poradzi. A że parametry programuje się za pomocą
    odpowiednich programów, no to tak to wygląda.