  • Data: 2018-04-21 22:45:30
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-04-2018 o 18:59, Alf/red/ pisze:

    > OK, czyli od zawsze mój Yanosik nie wie nic o korkach, tylko prowadzi
    > mnie nie sprytniej niż np. Garmin czy Tomtom?
    > Niech se w 4litery wsadzą taką domyślność. Pokazuje te kolorki natężenia
    > ruchu, a jednak domyślnie nie używa ich do podpowiadania w nawigowaniu?
    > Masakra. Przecież po to go używam, żeby ominąć niespodziewane korki, a
    > nie żeby mi podpowiadał jak dojechać z Radomia do Warszawy.

    Ale skąd on ma o tym wiedzieć, jeśli nie raczyłeś go o tym powiadomić?
    Czyli ustawić właściwej opcji?

    > Nie zrozumieliśmy się.
    > Yanosik ma ustawione "typ trasy: Klasyczna" czyli nie omijaj korków.
    > Czyli powinien wybierać trasy główne, czyli S-ki i DK, a potem
    > wielopasmówki w mieście.

    A skąd ten pomysł?
    Opcja wybierania dróg głównych wcale nie jest klasyczna, nie spotkałem
    czegoś takiego w żadnej nawigacji.
    Najbliżej do niej jest trasie "Łatwej w I-go", ale nadal to nie działa w
    ten sposób.

    To że zazwyczaj są wybierane drogi główne to przypadek, wynikający z
    czegoś zupełnie innego - po prostu do dróg głównych przyporządkowane są
    wyższe prędkości średnie.
    Niezależnie od tego czy faktycznie są wyższe - zdarza się dokładnie
    odwrotnie, ale coś przyjąć dla danej drogi trzeba.

    No a co za tym idzie - średni czas przejazdu teoretycznie wychodzi
    niższy niż drogami, do których są przyporządkowane prędkości niższe.

    > A ten tu każe z DK7 zjechać na Janki i Raszyn, a potem w Raszynie
    > przepchać się wąską uliczką z setką skrzyżowań równorzędnych. Czyli
    > jednak chce omijać korki. Czy tylko ja tu widzę zgrzyt?

    Nie - po prostu nie znasz algorytmu.
    Ja też nie - tylko gdybam.