  • 61. Data: 2018-04-23 19:11:24
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 22.04.2018 o 22:19, Marek S pisze:

    > Nie sądzę.

    Miał taki wystartować z 5 lat temu (hasło TMC), ale się rozeszło po
    kościach.

    --
    Alf/red/

  • 62. Data: 2018-04-23 19:14:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 16:03, Poldek pisze:

    > Wróżenie polega na tym, że kiedy klikasz "Wyznacz najszybszą trasę"
    > nawigacja odbiera aktualne dane o korkach, przelicza o której godzinie
    > będziesz w danym odcinku drogi i próbuje wywróżyć, czy wtedy, kiedy ty
    > tam będziesz, to ten korek, którego jeszcze nie ma, to już tam będzie
    > (na podstawie danych gromadzonych z przeszłości), czy też korek, który
    > aktualnie jest, już nie będzie w czasie, gdy ty będziesz właśnie zbliżał
    > się do danego fragmentu trasy.

    A teraz porozmawiajmy konkretnie, bez hipotetycznych sytuacji. Jestem
    500m od zjazdu na obwodnicę. Te 500m przebędę w 5-10 minut. Obwodnica
    stoi - korek jest od Gdyni Karwin aż za Gdańsk bo był wypadek w
    szczycie. Nawigacja kieruje mnie mimo to na obwodnicę a ja nic nie wiem
    o zdarzeniu więc słucham się jej. Tymczasem droga równoległa do
    obwodnicy jest zupełnie przejezdna. Co chwile ktoś nią śmiga. Dosłownie
    jedynie barierka oddziela tę drogę więc nie sposób nie widzieć co się na
    niej dzieje. Gdybym wyszedł z auta przed wjazdem na obwodnicę, podszedł
    na most nad nią, zobaczył co się dzieje i następnie popatrzał na w/w
    drogę, to nie miałbym żadnych wątpliwości którędy jechać i
    zaoszczędziłbym przynajmniej 1h na widocznym odcinku drogi. Zatem o
    jakim wróżeniu mowa?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 63. Data: 2018-04-23 19:46:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >A teraz porozmawiajmy konkretnie, bez hipotetycznych sytuacji. Jestem
    >500m od zjazdu na obwodnicę. Te 500m przebędę w 5-10 minut.

    Marku, ty myslisz w kontekscie swoich paru km, a ja bym chcial np z
    Wroclawia do Gdanska,
    i mam mozliwosc przez Lodz (550km), przez Kalisz-Konin, przez
    Gniezno - Bydgoszcz (450km),
    a z podwariantami to sie pewnie ze 20 tras uzbiera.

    Wybor bedzie zalezal np od korkow w Bygoszczy, ale nie tych co sa,
    tylko tych co beda za 4h.
    A zdecydowac musze juz teraz, bo to inny kierunek bedzie ...

    I juz mamy wrozenie z fusow.
    A raczej ze statystyk z poprzedniego tygodnia, miesiaca, roku ... ale
    czy bedzie wypadek na autostradzie, to jednak z fusow ...

> [...]
    > wątpliwości którędy jechać i zaoszczędziłbym przynajmniej 1h na
    > widocznym odcinku drogi. Zatem o jakim wróżeniu mowa?

    No to kiepska ta nawigacja, bo jak rozumiem - korek na obwodnicy stoi
    juz dluzej ...

    J.

  • 64. Data: 2018-04-23 19:51:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 19:14, Marek S pisze:
    > Nawigacja kieruje mnie mimo to na obwodnicę a ja nic nie wiem o
    > zdarzeniu więc słucham się jej. Tymczasem droga równoległa do obwodnicy
    > jest zupełnie przejezdna.
    A ona wie o tym zdarzeniu? Jeżeli nie to co się dziwić? Ona jakoś
    graficznie oznacza drogi zakorkowane?

    Robert

  • 65. Data: 2018-04-23 19:54:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-22 o 23:00, Cavallino pisze:

    > A jak wyznaczasz na nowo przed newrtalgicznym miejscem, to nadal każą
    > pchać się w korek?

    Yanosika stopowałem uruchamiałem nawet ze 3x na zmianę z Googlami by
    zweryfikować czy któraś z nich nie da innej opcji. Nic się nie zmieniło.

    > Może wcale objazd nie jest lepszy?

    No jak nie skoro stoję w korku i gapię się na niego?

    > Nie chce mi się wierzyć, że objazdem możesz zaoszczędzić godzinę a
    > googiel Ci tego nie proponuje, mimo że wie o korku.

    Przypuszczam, że nawet więcej niż godzinę. Zrobiłem pełną ilustrację
    obrazującą co się działo tamtego dnia.

    https://drive.google.com/file/d/13x9c2otDQFc2zu87cNc
    nGHZK7L9tpa48/view?usp=sharing

    Jechałem z p1. Yanosik kazał mi zjechać w p2. Nie byłem świadomy co się
    na obwodnicy dzieje więc posłuchałem się. Gdy tylko na zjeździe p2
    znalazłem się, zobaczyłem iż nikt się nie porusza na obwodnicy lecz było
    za późno by wycofać auto.

    Do p3 dobrnąłem po ok 1.5h (stopera nie ustawiałem więc szacuję). Mogłem
    z tego odcinka tylko liczyć z nudów auta śmigające zieloną trasą. Na
    węźle p3 wbiłem się w zieloną trasę i w kilka minut dotarłem do p4. I
    pewnie tam bym zjechał z powrotem na obwodnicę. Zielona droga do p2 - p4
    to jakieś 15 minut jazdy bo jest tam wąsko, nierówno i w większości
    teren zabudowany. To normalna asfaltówka.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 66. Data: 2018-04-23 19:59:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 19:11, Alf/red/ pisze:

    > Miał taki wystartować z 5 lat temu (hasło TMC), ale się rozeszło po
    > kościach.

    TMC w Polsce wystartował w 2010 roku. Jednakże z racji tego, że to w
    samych założeniach przestarzała technologia (gdzieś użyłem porównania,
    że to tak jakby w nastąpił powrót z obecnych serwisów WWW do technologii
    WAP). Rozwiązania internetowe rozwijają się dynamicznie, nie ma monopolu
    dostępu do rynku, każdy ma smartfona i sieć w nim więc era TMC w
    naturalny sposób upadła.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 67. Data: 2018-04-23 20:04:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-22 o 23:02, Cavallino pisze:

    > U mnie zapomniał po wymianie firmware z Androida 6.0 na 8.0

    W to wierzę i nie dziwię się.

    > I nie tylko zapomniał, cały program trzeba było od nowa zainstalować.
    > Ale w I-go moje mapy zostały we właściwym miejscu, skasowało tylko
    > ustawienia.

    I mimo wyczyszczenia ustawień i przeinstalowania Yanosika nadal za
    każdym odpalaniem żąda od Ciebie zalogowania się???

    > Może nie masz alternatywy i na objeździe również stałbyś w korku, tyle
    > że w innym miejscu.

    W innej gałązce dyskusji rozrysowałem mapę obrazującą jak było. Każda
    inna droga byłaby lepsza, nawet przez Kaszuby dookoła województwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 68. Data: 2018-04-23 20:09:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup
    >Miał taki wystartować z 5 lat temu (hasło TMC), ale się rozeszło po
    >kościach.

    Wydaje mi sie, ze nawet wystartowalo, ale:
    -nie kazda nawigacja ma odbiornik TMC, w dobie smartfonow to chyba
    mniejszosc,
    -na system sie zlozylo paru producentow nawigacji, system byl w czesci
    otwarty, ale po czesci szyfrowany i dostepny tym niewielu,
    -ktos musi do niego zglaszac dane - policja moze o wypadkach, a kto o
    korkach ?
    -ci producenci w miedyczasie inwestowali w rozwiazania internetowe,
    skoro kazdy ma internet w komorce ... i automatycznie maja korki ... i
    niekoniecznie chca placic za nadawanie TMC

    -a potem jeszcze jade z Niemcem i on ma problem - stacja X ma fajna
    muzyke, a stacja Y dobre TMC ...

    https://www.youtube.com/watch?v=EmlXSzbTP6U
    http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Podrozowanie-z
    -TMC-po-Polsce,6957,1.html
    http://connectedcar.auto-swiat.pl/caraudio/rusza-dru
    gi-system-tmc-w-polsce/f8c29p
    http://connectedlifemagazine.pl/kiedy-tmc-nie-dziala
    -i-nie-chce-dzialac/

    A firmy CV juz nie ma ... za to jest
    http://www.ce-traffic.com/

    J.

  • 69. Data: 2018-04-23 20:10:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 11:06, Trybun pisze:

    > Nie ma mądrych na ten program... Ale jakby
    > nie było - dzisiaj wystartował bez bez logowania. Tak że na razie chyba
    > przy nim pozostanę bo jakby nie było jest to lepszy program niż np Rysiek.

    Pewnie już nie będzie darł się o logowanie. Sklasyfikowałbym ten problem
    jako Twój lokalny i niebyły. Yanosika eksploatuję od lat, zmieniały się
    systemy i telefony ale nigdy taka usterka mi nie ujawniła się.

    > Ja osobiście już nawet z tego nie korzystam.. Najlepiej wyznaczyć trasę
    > optymalną i tego się trzymać.. Jechać w obcy teren z włączoną opcją
    > omijania korków to proszenie się o kłopoty.

    Wiem, że na 100% ta opcja zupełnie nie sprawdza się w 3mieście. Poza
    miastem zdarza się, że to jakoś zadziała ale zdarza się też, że Yanosik
    skieruje w objazd braku korka :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2018-04-23 20:10:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 04:59, Budzik pisze:

    > No to własnie mowie, ze masz rację!

    A, oki. Dwojako można było odczytać :-)

    --
    Pozdrawiam,