  • 231. Data: 2018-05-14 12:05:23
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    wrote in message news:1ukifd1cuhpac88baju4igcqtfbdersngp@4ax.com...

    > To daje średnią pow. 100km/h. Coś to się ociera o fantazję :)

    Z działki kawałeczek po piachu, a potem prawie pod dom bezkolizyjna trasa
    szybkiego ruchu - 90 % trasy dopuszczalna 120km/h, potem troszkę 90 i 80. No
    i wyjazd w niedzielne południe - praktycznie bez zwalniania w żadnym
    miejscu.

    --
    Axel

  • 232. Data: 2018-05-14 12:17:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Sun, 13 May 2018 20:30:51 +0200, w <pda08s$iqd$1@node2.news.atman.pl>,
    "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

    >To daje średnią pow. 100km/h. Coś to się ociera o fantazję :)

    Zalezy jaka trasa i co to az dopuszczalny blad kierowcy :-)

    Po miescie ... mam wrazenie, ze yanosik krotkie korki olewa, zaklada
    sobie srednia 30km/h (2min/km) i jakos tak prowadzi.
    Poza szczytem ... moze to i calkiem dobra metoda.
    Tylko ... upierdliwie kieruje mnie przez centrum, gdy ja wole przez
    obwodnice.
    No ale skad on moze wiedziec, jaki jest moj "dopuszczalny blad" :-)

    A wczoraj yanosik zawiodl zupelnie.
    Na A4 na zachod od wrocka malowali nowe linie, i spowodowali koreczek.
    Taki na ~10 minut, ale w Y zielono. Takze w starej mapie, z wyznaczona
    trasa.

    Swoja droga to drogowcow musze pochwalic - jada od tylu liczac:
    - na poboczu samochod ostrzegajacy o zamknieciu pasa,
    -na lewym pasie samochod zamykajacy,
    - samochod malujacy,
    - zamiatarka !

    Kawalek dalej na zwyklej drodze tez malowali, ale zamiatarki nie bylo.
    Sezon malowac ?

    Aczkolwiek ... ciekawe czy nie zabraklo maszyny do rozstawiania
    slupkow.
    Jakis niecierpliwiec w bmw moglby sie wpakowac z mokra farbe ...

    J.

  • 233. Data: 2018-05-14 13:17:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 May 2018 12:05:23 +0200, w <pdbn14$46p$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

> [...]
    > szybkiego ruchu - 90 % trasy dopuszczalna 120km/h, potem troszkę 90 i 80. No
    > i wyjazd w niedzielne południe - praktycznie bez zwalniania w żadnym

    No, na takiej drodze to wiadomo, że to kierowca wyznacza czas dojazdu, a nie
    navi. :)
    Chociaż taka delta to i tak podejrzane.

  • 234. Data: 2018-05-14 17:15:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-05-2018 o 12:17, J.F. pisze:
    > koreczek.
    > Taki na ~10 minut, ale w Y zielono. Takze w starej mapie, z wyznaczona
    > trasa.

    A u mnie tak samo dziś pokazał Y, NE i Targeo
    Czarny,stojący korek, a w obu programach czerwień a nawet zieleń.

    Targeo miało najwięcej czarnego odcinka.

  • 235. Data: 2018-05-15 19:20:10
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 23 Apr 2018 23:29:49 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:

    >"Aby otrzymywać komunikaty TMC, trzeba mieć urządzenie do nawigacji
    >satelitarnej wyposażone dodatkowo w odbiornik TMC. "
    >
    >To tyle na temat TMC w PL.

    Trzeba jeszcze mieć mapy, które to obsługują. W firmowym Scenicu była
    fabrycna navi (Renault Carminat) z obsługą TMC. W Polsce za cholerę
    nie działało. Bo mapy nie miały zaszytych jakichś tam danych
    dotyczących obsługi TMC.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 236. Data: 2018-05-15 19:26:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-05-2018 o 19:20, j...@i...pl pisze:

> [...]
    > fabrycna navi (Renault Carminat) z obsługą TMC. W Polsce za cholerę
    > nie działało. Bo mapy nie miały zaszytych jakichś tam danych

    Na TMC musisz mieć licencje, a nie dane w mapach.

    Ale w przypadku MediaNav (czyli późniejszych wersji nawigacji Renault)
    nie było problemu z dograniem sobie takich plików.....

  • 237. Data: 2018-05-15 21:32:42
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 15 May 2018 19:26:58 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Na TMC musisz mieć licencje, a nie dane w mapach.

    Jak zwał, tak zwał. Carminat do końca nie obsługiwał TMC w Polsce.
    Obecnie to chyba już nie ma do niego nowych map.

  • 238. Data: 2018-05-15 22:50:46
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    r...@k...pl w

    > Chociaż taka delta to i tak podejrzane.

    Eeee, średnia w okolicach 25m/s na odcinku 200km bez żadnej autostrady, czy
    nawet dwupasówki w piatek około południa to nie jest jakis problem, tylko
    yanosik słabo to ocenia...

    --
    'Tom N'

  • 239. Data: 2018-05-18 12:04:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    alid...

> [...]
    >autostrady, czy
    >nawet dwupasówki w piatek około południa to nie jest jakis problem,

    25m/s czyli 90km/h ... to imo jest problem na "zwyklej krajowce".
    Chyba ze w piatek w nocy.

    80km/h ... a i to jak dobrze pojdzie.

    Tylko tu jak rozumiem droga troche lepsza niz "zwykla krajowka".

    J.

  • 240. Data: 2018-05-19 21:35:17
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "J.F." wrote in message news:5afea52c$0$31373$65785112@news.neostrada.pl...

    > 25m/s czyli 90km/h ... to imo jest problem na "zwyklej krajowce". Chyba ze
    > w piatek w nocy.

    > 80km/h ... a i to jak dobrze pojdzie.

    > Tylko tu jak rozumiem droga troche lepsza niz "zwykla krajowka".

    No przecież pisałem - 90% drogi ekspresówka z ograniczeniem 120km/h.
    A reszta to też trasa szybkiego ruchu z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami i bez
    świateł.

    --
    Axel