  • 191. Data: 2018-04-27 23:18:42
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-04-26 o 11:10, J.F. pisze:

    >Nie czytasz co piszę. Ta droga już była i tylko nie została otwarta.

    Znam przypadek, gdy droga jeszcze nie zostala zaczeta.

    >Co za różnica ?!

    Np nie odpalasz nawigacji przez 3 miesiace, i ma wszystkie drogi
    sprawdzic ?

    J.

  • 192. Data: 2018-04-28 06:54:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-04-2018 o 21:43, kk pisze:

    > Nie ma żadnego znaczenia czy w mapie jest data otwarcia bo routing musi
    > korzystać z aktualnych danych o drodze.

    Routing prowadzi wg takioch danych które ma.
    W tym przypadku te dane dostarczył dostawca map.

    >Jak jakąś drogę zamkną to nie
    > prowadzi po niej.

    Jeśli ma takie informacje.
    W mapie, albo uzyskane inną drogą.

  • 193. Data: 2018-04-28 07:47:16
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-27 o 23:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > Znam przypadek, gdy droga jeszcze nie zostala zaczeta >

    > Np nie odpalasz nawigacji przez 3 miesiace, i ma wszystkie drogi
    > sprawdzic ?

    Ale odpalam :-)

    Mnie się w ogóle wydaje że ten program zleca wyszukanie trasy w necie,
    ale właśnie takie bzdury wyszukuje.

  • 194. Data: 2018-04-28 08:31:39
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-28 o 06:54, Cavallino pisze:

    > Routing prowadzi wg takioch danych które ma.
    > W tym przypadku te dane dostarczył dostawca map.

    W tym? Przecież nie wiesz jak to działa. Tylko sobie podejrzewasz. Ja np
    podejrzewam, że routing jest w necie szukany i oczywiście nadal jest
    jakaś mapa ale też aktualne dane o drogach.

    > Jeśli ma takie informacje.
    > W mapie, albo uzyskane inną drogą.

    I co, nie ma? Ludzie uparcie nie jeżdżą po tej drodze a on ciągle na nią
    kieruje?

  • 195. Data: 2018-04-28 08:45:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-04-2018 o 08:31, kk pisze:

    > W tym? Przecież nie wiesz jak to działa. Tylko sobie podejrzewasz. Ja np
    > podejrzewam, że routing jest w necie szukany i oczywiście nadal jest
    > jakaś mapa ale też aktualne dane o drogach.

    A na jakiej podstawie tak podejrzewasz?
    Bo nie przypominam sobie aby Here Drive sprawdzał trasę w necie.

    > I co, nie ma? Ludzie uparcie nie jeżdżą po tej drodze a on ciągle na nią
    > kieruje?

    Dokładnie tak, dopóki mapy nie zmienisz, albo nie zaktualizujesz.
    To jest różnica między nawigacjami offline, a online.

    Chcesz online, korzystaj z yanosika, a nie Here Drive.

  • 196. Data: 2018-04-28 08:47:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-04-2018 o 07:47, kk pisze:

    > Ale odpalam :-)
    >
    > Mnie się w ogóle wydaje że ten program zleca wyszukanie trasy w necie,
    > ale właśnie takie bzdury wyszukuje.

    Nie - jeśli mówisz o Here Drive, to w necie sprawdza ewentualnie adresy.
    Mapę masz wgraną na urządzenie i bez niej nie pojedziesz.
    Bez netu pojedziesz jak najbardziej.

  • 197. Data: 2018-04-28 11:07:36
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-28 o 08:45, Cavallino pisze:

    > A na jakiej podstawie tak podejrzewasz?
    > Bo nie przypominam sobie aby Here Drive sprawdzał trasę w necie.

    Pisałem, na podstawie tego, że jak smartfon ma problem z netem to nie
    umie wyznaczać tras. Tyle, że ja piszę o następcy Here. Jak pojawił się
    Windows 10 to wsparcie Here dla Windows skończyło się.

    > Dokładnie tak, dopóki mapy nie zmienisz, albo nie zaktualizujesz.
    > To jest różnica między nawigacjami offline, a online.

    A teraz mamy nawigacje offline'owo-online'owe. Mapy są duże, mogą być
    offline by nie trzeba było transmitować, dane o ruchu muszą być online.
    Tyle, że jakoś u Microsofta ta online'owość nie skutkuje blokowaniem
    tras nieotwartych ani zamkniętych.

    > Chcesz online, korzystaj z yanosika, a nie Here Drive.

    Nie korzystam z Here Drive :-)

    Zgubiłeś wątek :-)

    Wspomniałem tylko o Here, kiedy było o tym pokazywaniu korka w drugą stronę.

    I w ogóle nie chcę korzystać z tych nawigacji o których się tu pisze.
    Interesuje mnie oprogramowanie z otwartym kodem i korzystanie z
    otwartych map. No ale dla Windows Phone można o tym zapomnieć.

  • 198. Data: 2018-04-28 11:14:18
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-28 o 08:47, Cavallino pisze:

    > Nie - jeśli mówisz o Here Drive, to w necie sprawdza ewentualnie adresy.
    > Mapę masz wgraną na urządzenie i bez niej nie pojedziesz.
    > Bez netu pojedziesz jak najbardziej.

    :-)

    Przez cały czas mówię o następcy Here. Ten następca może mieć mapę
    wgraną lub nie. Ma dane online'owe o ruchu itd. Tyle, że jakoś dupiato
    działa. Więc to napisałem.

  • 199. Data: 2018-04-28 18:07:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-27 o 19:54, Cavallino pisze:

    > Ja przez Twoje narzekanie na yanosika straciłem wczoraj 10 minut.
    > Pokazał trasę dobrze, ale nie wierzyłem mu że nie ma korka na trasie
    > katowickiej, który był w  dni poprzednie i pojechałem objazdem.....

    hahaha

    Yanosik czasem dobrze zadziała. Zdarza mu się :-) Ale jak ustaliliśmy,
    ta aplikacja służy do informowania o zdarzeniach drogowych a nie do
    nawigowania. Nie wiadomo po co wprowadzili kiepską nawigację do
    rewelacyjnego produktu.

    Tymczasem zdobywam nowe doświadczenia z NE. Zdecydowałem się na roczną
    subskrypcję bo naprawdę pozytywne zbieram doświadczenia - poza
    staroświeckim interfejsem użytkownika, czasem trudnym do zrozumienia jak
    działa. Po nauczeniu się ciągu dziwnych operacji potrzebnych do
    uruchomienia ulubionej trasy nie mogę nic złego powiedzieć o niej. Np.
    w piątek nawigacja zaproponowała mi zdumiewający objazd mojego
    ulubionego, prawie codziennego mega-korka. Z Gdańska miałem pojechać do
    Sopotu i następnie wrócić do Gdańska ale inną trasą by wbić się w
    połowie wysokości tego korka. Szacuję, że 10-20 minut zaoszczędziłem
    licząc na spokojnie w domu czasy. Sam na to bym nigdy nie wpadł.

    A druga rzecz: pamiętasz dyskusję naszą o tym, że ani Yanosik ani Google
    nigdy nie kierują w odwrotną stronę do kierunku trasy gdy da się tym
    sposobem zaoszczędzić sporo czasu? NE już nie pierwszy raz policzył, że
    czasem warto.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 200. Data: 2018-04-28 18:47:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-27 o 19:52, Cavallino pisze:

    > A kto tyle jeździ?
    > Kierowcy tirów?

    Pytałem się o zasadę.
    A kto tyle jeździ? Jak wspomniałem - odcinek 30km w 3mieście zdarzyło mi
    się jechać 2.5h - a jeszcze wrócić trzeba. Oczywiście to incydent.
    Zwykle 1 - 1.5h x 2. Z przeliczeń daje mi to powiedzmy 15h abonamentu za
    każdy dzień jazdy. Gdy latem Wawa opanuje 3miasto, to pewnie czas się
    wydłuży drastycznie. Załóżmy dla hipotetyczny kalkulacji, że codziennie
    3h spędzę za kółkiem na dojazdach do pracy. Po roku uzbieram 228 dni
    abonamentu. To i tak się bardzo opłaca.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek