  • 91. Data: 2010-04-13 15:25:06
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-13 16:29, Desoft pisze:

    > A skąd wiesz że 12 przecinku a nie spadnie do np 0,7V/m?
    > Jeśli w tej odległości powiedzmy 1km jest 1V/m a w w odległościach od
    > BTS bliższych niż 1km poustawiasz 1000 komórek zabierających po 5mV
    >
    > A dlaczego 5mV a nie 5kg?

    Miało być mW bo w sumie to interesujące jest ile mocy pobierze sie z pola

    > A jeżeli to miało być 5mV/m:
    > To ile woltów zabieram z gniazdka sieciowego w domu, jeżeli podepnę do
    > gniazdka lampkę? odkurzacz? żelazko?

    Skoro przeliczałem i po wymnożeniu przez 1000 wyszło 5W to mozna było
    się domyśleć, że to chodziło o mw

    > to z 10W emisji zostanie pobrane 5 W czyli w odległości 1km będzie 0,75V/m
    >
    > Ja na północy, Ty na południu a 5W w antenie... a było 10.

    A 1000 innych grupowiczów rozmieszczonych po całym obszarze i
    pobierajacych energię.

    > Ano. Nie da się skutecznie za jakiegoś ośrodka pobrać energii tak żeby w
    > tym ośrodku go nie ubyło.
    >
    > Przeliczyłem szacunkowo w poprzednim poście jak wygląda uzysk energii z
    > pola.

    Nic nie napisałeś o uzysku. Ile mW można uzyskać
    napisałeś tylko coś o 12 zerach.
    przypominam ze cały czas mowa nie energii pochłanianej przez obwód
    odbiorczy i wynoszącej pikowaty albo pochłanianej przez obwód mający
    pobierać maksymalnie dużo energii aby zsilić komórkę - czyli np miliwaty.

    MD

  • 92. Data: 2010-04-13 15:46:36
    Temat: Re: Polska my?l techniczna
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-13 15:50, Desoft pisze:

    > Czyli:
    > 5mW na 50omach, czyli napięcie na antenie wynosi 0,5V
    > sprawność obwodu wynosi 50% (dopasowanie) czyli 0,7V
    > czyli słyszałeś że czułość takich urządzeń podaje się w uV

    Czyli nawet tak słabe sygnały odbierze. To nie znaczy że tylko tak słabe
    sygnały występują. Nie wiem jak w GSM ale w wifi masz czułość np -70dBm
    a odczytujesz moc odbieraną i jest -30dBm. A to już jest (mikrowat
    zamiast setek pikowatów) czyli przeliczając na napięcie kilka miliwoltów.

    > musisz wyindukować w antenie 1 500 000 razy większe napięcie niż
    > indukowane jest w Twojej komórce.

    No może 1000 razy więcej zakładając ze komórka otrzymuje znacznie lepszy
    sygnał niż jej graniczna czułość. A antenka zajmuje tylko kilka
    centymetrów kwadratowych. Można ją zwiększyć do rozmiarów całej obudowy
    można zrobić zewnętrzna np wszytą w ubranie czy w plecak w którym masz
    komórkę.

    MD

  • 93. Data: 2010-04-13 16:27:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

  • 94. Data: 2010-04-13 16:28:27
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]

    napisałeś tylko coś o 12 zerach.
    przypominam ze cały czas mowa nie energii pochłanianej przez obwód
    odbiorczy i wynoszącej pikowaty ale pochłanianej przez obwód mający

  • 95. Data: 2010-04-13 16:34:26
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    > Nie wykazywalem takze, dlaczego nadajnik nie jest latajacym dywanem. Masz
    > jakas smieszna koncepcje, ze to powinno dzialac jak tranfsormator i
    > oczekujesz argumentow przeciw - moze jednak poszukaj ich najpierw "za".
    > Wtedy mozna sie do nich o odniesc, oczywiscie wypadaloby by to byly rzetelne
    > argumenty.

    Obawiam się, że w najbliższym czasie mogę mieć problem z
    usystematyzowaniem wiedzy z tego kawałka fizyki. Bo niestety nie jest
    mi potrzebna do niczego. Z resztą nauka wspomagana jest skuteczniejsza
    od biernego czytania książki.

    OK, masz argument: Fale elektromagnetyczne są podstawą obu zjawisk,
    więc dlaczego miałyby podlegać różnym prawom ? ( co prawda w
    transformatorze działającym w zakresie f 50Hz do f set tysięcy Hz są
    tak sporo dłuższe i faktycznie mikrofale zachowują się trochę bardziej
    jak światło widzialne ).

  • 96. Data: 2010-04-13 17:09:54
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]

    > Ja na północy, Ty na południu a 5W w antenie... a było 10.

    A 1000 innych grupowiczów rozmieszczonych po całym obszarze i

    I zrobiłeś czarną dziurę. 2000 komórek włączonych wokół BTSa powoduje że nie
    wychodzą fale z anteny BTSa. :-)))))))

    > Przeliczyłem szacunkowo w poprzednim poście jak wygląda uzysk energii z
    > pola.

    Nic nie napisałeś o uzysku. Ile mW można uzyskać
    napisałeś tylko coś o 12 zerach.

    Pisałem. Do tych miliwatów BTSy powinny pompować w antenę moce rzędu 1MW.
    Nie pamiętam jaką moc ma nadajnik na Suchej Górze (Okolice Rzeszowa) Ale
    ciężko z niego w Rzeszowie było wyciągnąć 0,2V na obciążeniu 2k.
    A bajki o energii z fal radiowych wzięły się z okresu kiedy pracował
    nadajnik I programu radiowego z mocą chyba 1MW wtedy te miliwaty były
    możliwe do uzyskania.

    przypominam ze cały czas mowa nie energii pochłanianej przez obwód
    odbiorczy i wynoszącej pikowaty ale pochłanianej przez obwód mający
    pobierać maksymalnie dużo energii aby zsilić komórkę - czyli np miliwaty.

    A nie prościej byłoby zrobić radio które pobierałoby więcej energii do
    obwodów wejściowych i nie mierzyć jakiś stosunków sygnał szum, wyznaczać
    czułość radia?
    Dlaczego tak się nie robi?

    --
    Desoft

  • 97. Data: 2010-04-13 17:29:02
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Napisz gosciom z Nokii co gdzie i jak musza wyindukowac
    > http://www.goodcleantech.com/2009/06/nokia_gearing_f
    or_no-charge_en.php
    > Pewnie Ci podziekuja, ze im zaoszczedziles mase kosztow.

    Widzisz oni dopiero pracują nad tym projektem. Doktor Pająk już opracował
    silnik o sprawności 150% . Tej Nokii nie zobaczę, bo przy nadawaniu
    potrzeba z 1W, przy odbiorze 100mW, kiedy dzwoni, budzi, wibracja,
    podświetlenie ekranu, głośnomówiący - nawet więcej.
    O słuchaniu MP3 zapomnij.

    > W sumie to cieszy mnie taka sytuacja - poki kolesi z "sie nie da/nie ma
    > sensu" jest taka masa, da sie niezle zyc bez zbytniego lokciowania na
    > ciasnym rynku.

    Nie wierz we wszystko co piszą na płotach...

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=17748

    --
    Desoft

  • 98. Data: 2010-04-13 17:35:28
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > czyli słyszałeś że czułość takich urządzeń podaje się w uV

    Czyli nawet tak słabe sygnały odbierze. To nie znaczy że tylko tak słabe

    Cytat z:
    http://btsy.eu/stacje.html
    Zasięg promieniowania elektromagnetycznego o wartościach przekraczających
    0.1 W/m2 nie przekracza:
    - ok. 50 m od miejsca mocowania anten rozsiewczych,
    - ok. 20 m - 200 m od miejsca mocowania anten radioliniowych i występuje
    tylko na kierunku ich promieniowania.

> [...]

    > indukowane jest w Twojej komórce.

    No może 1000 razy więcej zakładając ze komórka otrzymuje znacznie lepszy

    Nawet 1000 to tak jakbyś do komórki doczepił 1000 anten.

    A antenka zajmuje tylko kilka
    centymetrów kwadratowych. Można ją zwiększyć do rozmiarów całej obudowy
    można zrobić zewnętrzna np wszytą w ubranie czy w plecak w którym masz
    komórkę.

    Można ją zrobić w postaci zarzutki i rzucając na antenę BTSa ładować komórkę
    :-)))

    --
    Desoft

  • 99. Data: 2010-04-13 17:41:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzeba z 1W, przy odbiorze 100mW, kiedy dzwoni, budzi, wibracja,
    > podświetlenie ekranu, głośnomówiący - nawet więcej.

    To dobrze.

    > Nie wierz we wszystko co piszą na płotach...
    >
    > http://www.telepolis.pl/news.php?id=17748

    A skad Tys sie urwal? Nawet nie wiesz w jakim watku piszesz.

  • 100. Data: 2010-04-13 17:44:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jan Górski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >OK, masz argument: Fale elektromagnetyczne są podstawą obu zjawisk,
    >więc dlaczego miałyby podlegać różnym prawom ?

    Blizej antenie do latarki, niz transformatora - czy wpadles na pomysl by
    czarne kwadraty pobieraly energie niczym transformator?