  • 101. Data: 2010-04-13 18:05:56
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: Jan Górski <g...@o...pl>

    > Blizej antenie do latarki, niz transformatora - czy wpadles na pomysl by
    > czarne kwadraty pobieraly energie niczym transformator?

    No właśnie nie, ale ekstrapolując zjawiska z transformatora, to tak
    powinno być. Przybliżysz mi tematykę, albo też podasz jakieś źródło,
    gdzie z małą ilością czasu można doczytać skąd wynika ten błąd ?

  • 102. Data: 2010-04-13 18:17:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jan Górski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    >No właśnie nie, ale ekstrapolując zjawiska z transformatora, to tak
    >powinno być. Przybliżysz mi tematykę, albo też podasz jakieś źródło,
    >gdzie z małą ilością czasu można doczytać skąd wynika ten błąd ?

    Podrecznik fizyki za moich czasow z podstawowki.

    W skrocie i _uproszczeniu_ - cewka w transformatorze zamienia prad
    elektryczny na "prad" magnetyczny. I w druga strone ze zmiennego pola
    magnetycznego indukuje sie prad elektryczny. Uzwojenie pierwotne produkuje
    zmienne pole magnetyczne, dzieki ktoremu mamy prad we wtornym. Ale uzwojenie
    wtorne tez wygeneruje pole magnetyczne, proporcjonalne do obciazenia na
    wtornym. To pole z kolei na pierwotnym uzwojeniu wzbudzi odpowiednie
    napiecie - stad obciazenie wtornego, za pomoca obwodu magnetycznego
    (dzialajacego w obie strony) przenoi sie na uzwojenie pierwotne.

    Oczywiscie w antenie odbiorczej indukuje sie jakis tam prad - maly. Ten prad
    oczywiscie tez wygeneruje fale elektromagnetyczna, ale.. ta fala po dotarciu
    z powrotem do nadajnika jest tak znikoma, ze praktycznie nie ma nan zadnego
    wplywu.

    Tyle, wiecej mi sie nie chce.

  • 103. Data: 2010-04-13 18:47:30
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > odpowiednie napiecie - stad obciazenie wtornego, za pomoca obwodu
    > magnetycznego (dzialajacego w obie strony) przenoi sie na uzwojenie

    W oparciu o tę "teorię" chcesz budować zasilacze z anten :) Gratulacje
    ja sobie w oparciu równania Schrödingera zbuduję gwiezdne wrota. Zacznij
    od równań Maxwella. Transformator z falami EM nie ma nic wspólnego.

    JanuszR

  • 104. Data: 2010-04-13 19:01:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W oparciu o tę "teorię" chcesz budować zasilacze z anten :) Gratulacje

    To nie teoria.

    > ja sobie w oparciu równania Schrödingera zbuduję gwiezdne wrota. Zacznij

    Zapodaj wyniki na youtube.

    > od równań Maxwella. Transformator z falami EM nie ma nic wspólnego.

    Zgadza sie, niewiele ma wspolnego, ale mam wrazenie graniczace z pewnoscia,
    ze sugerujesz iz napsalem cos przeciwnego.

    Jak to mawiaja niemcy - "umiejacy czytac maja przewage". Gratuluje sprytu na
    maturze.

  • 105. Data: 2010-04-13 19:42:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Jan Górski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie wykazywalem takze, dlaczego nadajnik nie jest latajacym dywanem. Masz
    > jakas smieszna koncepcje, ze to powinno dzialac jak tranfsormator i
    > oczekujesz argumentow przeciw - moze jednak poszukaj ich najpierw "za".
    > Wtedy mozna sie do nich o odniesc, oczywiscie wypadaloby by to byly
    > rzetelne argumenty.

    Jeśli analizujesz scenariusz w którym harvester gromadzi energię z wieży GSM
    to się zgodzę. Ale jeśli analizujesz scenariusz w którym gromadzisz energię
    w autobusie z innych telefonów komórkowych to już przestaje to być śmieszne
    bo jest to już bliższe transformatorowi...
    Ten nadajnik komórki wewnątrz autobusu musi się przedrzeć przez
    "zacieniające"
    wieże i być może ograniczające zasięg harvestery.

  • 106. Data: 2010-04-14 06:51:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Ten nadajnik komórki wewnątrz autobusu musi się przedrzeć przez
    > "zacieniające" wieże i być może ograniczające zasięg harvestery.

    Znaczy sugerujesz, ze jak w autobusie jest dziesiec komorek i tylko jedna
    nadaje, to te odbierajce dostana znaczaco mniejszy sygnal niz gdyby byly
    tylko dwie, w tym jedna odbierajaca?

  • 107. Data: 2010-04-14 13:41:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Znaczy sugerujesz, ze jak w autobusie jest dziesiec komorek i tylko jedna
    > nadaje, to te odbierajce dostana znaczaco mniejszy sygnal niz gdyby byly
    > tylko dwie, w tym jedna odbierajaca?

    Nic takiego nie sugeruję.

  • 108. Data: 2010-04-14 14:06:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Nic takiego nie sugeruję.

    Acha, jak zatem rozumiesz analogie do transformatora?

  • 109. Data: 2010-04-14 15:14:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Acha, jak zatem rozumiesz analogie do transformatora?

    Nie pisałem tam o transformatorze.

  • 110. Data: 2010-04-14 15:58:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>