  • Data: 2019-02-13 14:18:01
    Temat: Re: Polska nauka - grafen
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-02-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ba, przy badaniach podstawowych bywa, ze wcale nie wyjdzie.

    Wyjdzie wyjdzie, tylko na dalszym etapie, choć niekoniecznie im. Poza
    tym ani molochy ani korpo na badaniach podstawowych się za często nie
    koncetrują. Prędzeuj robią "technology scouting" i działają jak coś
    ustalą. Molochy komunistyczne to raczej RE lub dopiszczają licencje jak
    pokazuje portfolio sztandarowych technologii molochów PRLu.

    > Ale skad postep ? Jednak jest.

    U kogo? W korpo czy molochach? Korpo często współpracują z zewnętrznymi.
    budżetowymi (państwowymi), ośrodkami badawczymi, już choćby z tego
    powodu, że niewiele nawet tych olbrzymich korpo stac na sprzęt, który te
    ośrodki mogą kupić z podatkow.

    > To jest mocno to samo - jak kupujesz akcje nie z pierwszej emisji, w
    > korporacje juz ktos zainwestowal.
    > Ty mozesz tylko kupic akcje i godzic sie z polityka firmy, lub nie
    > kupic ... na polityke to wplywu bezposredniego nie ma.

    No takie mieć a nie mieć, to jest dla mnie spora różnica.

    > Tylko jak wielu nie chce kupic, to ceny spadaja, aktualni posiadacze
    > traca i maja pretensje do zarzadu.

    No właśnie.

    > Ale musisz ustalic - zarzadzajacy jest wlascicielem duzej czesci
    > firmy, czy wynajety na prezesa ?
    > Bo drugi dba o wlasne pieniadze, a jak zatrudnia chrzesniaka, to za
    > pieniadze akcjonariuszy :)

    To nie ma aż takiego znaczenia. To są duże pieniadze i tu i tam. I jedni
    i drudzy ryzykują bo np. mają wywalone?

    > Przy wartosciach tych korporacji, to raczej nie bardzo.
    > Masz pare mld ?

    A tyle trzeba aby się dostać na WZA?

    > A komune mozna chociaz obalic :-)

    I kupić za bezcen upadające molochy, aby z częsci zrobić później korpo,
    a resztę z lekka przydepnąć chrześniakiem, aby nie przeszkadzały? :)

    --
    Marcin