  • Data: 2019-02-13 14:46:15
    Temat: Re: Polska nauka - grafen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:dOU8E.221081$h...@f...ams1...
    On 2019-02-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wyjdzie wyjdzie, tylko na dalszym etapie, choć niekoniecznie im.

    Jak nie im, to strata potrojna :-)

    >Poza tym ani molochy ani korpo na badaniach podstawowych się za
    >często nie
    >koncetrują. Prędzeuj robią "technology scouting" i działają jak coś
    >ustalą.

    Jak zobaczysz na liste noblistow, to sie czesto pojawia, ze np
    zatrudniony
    w "IBM Research Center".

    Jedno im zaowocowalo, i ile zarobili na dyskach twardych z GMR ...
    choc inni tez zarobili, wiec ciekaw jestem jak to bylo :-)

    >Molochy komunistyczne to raczej RE lub dopiszczają licencje jak
    >pokazuje portfolio sztandarowych technologii molochów PRLu.

    Bo taka moda za Gierka nastapila - kupimy licencje.
    Dobra czy zla - dlugo by dyskutowac.

    Tak czy inaczej - jakos mało tych badan bylo, i polskich wynalazkow
    bylo malo, a polski przemysl byl malo innowacyjny - nie tylko na
    poziomie najwyzszym, ale nawet samochodu nie potrafil zrobic.

    >U kogo? W korpo czy molochach?

    Na swiecie.
    A korpo i moloch to dla mnie jakby to samo :-)

    >Korpo często współpracują z zewnętrznymi.
    >budżetowymi (państwowymi), ośrodkami badawczymi, już choćby z tego
    >powodu, że niewiele nawet tych olbrzymich korpo stac na sprzęt, który
    >te
    >ośrodki mogą kupić z podatkow.

    Ulgi podatkowe maja i granty panstwowe na projekty R&D :-)

    >No właśnie.

    Ale jak kilku duzych udzialowcow w zarzadzie posadzilo chrzesniakow,
    to pretensje nie sa istotne :-)

    >A tyle trzeba aby się dostać na WZA?

    Pisales o wiekszym wplywie.
    Do dostania sie na WZA wystarczy jedna akcja za dolara czy zlotowke.
    Ale wplywu na decyzje z jednym glosem to miec nie bedziesz :-)

    J.